İlköğretim 7. Ve 8. Sınıf Öğrencilerinin Ondalık Sayılar Konusundaki Kavram Yanılgıları (Uşak ili Örneği)
Künye
Yılmaz, Zehra Yenilmez, Kürşat. "İlköğretim 7. Ve 8. Sınıf Öğrencilerinin Ondalık Sayılar Konusundaki Kavram Yanılgıları (Uşak ili Örneği)." AKÜ Fen Bilimleri Dergisi 8, Sayı.1 (2008) : 269-289.Özet
Bu araştırmanın amacı, ilköğretim 7. ve 8. sınıf öğrencilerinin ondalık sayılar konusundaki kavram yanılgılarının belirlenmesidir. Araştırmanın örneklemini Uşak il merkezinde bulunan, ilköğretim okullarında öğrenim gören 7. ve 8. sınıf öğrencileri arasından rastlantısal olarak seçilen 1024 öğrenci oluşturmaktadır. Verilerin toplanması aşamasında Bell ve Baki tarafından hazırlanmış olan ‘Ondalık Kesirlerle İlgili Teşhis Testi’nden yararlanılmıştır. Araştırmanın verileri doğru-yanlış frekans tablosundan yararlanılarak ve her bir soru için yanılgı oranı tespit edilerek çözümlenmiştir. Araştırmanın sonuçlarına göre, ilköğretim 7. ve 8. sınıf öğrencilerinin ondalık sayılarla karşılaştırma konusunda, ondalık kısmı daha çok basamaklı olanın daha büyük olduğu; ondalık sayılarla çarpma konusunda, doğal sayılarda olduğu gibi çarpma işleminin sonucunun daima çarpanlardan büyük çıkması gerektiği gibi kavram yanılgılarına sahip oldukları görülmüştür.
Kaynak
Fen Bilimleri DergisiCilt
8Sayı
1Bağlantı
http://hdl.handle.net/11630/731Koleksiyonlar
- Cilt 8 : Sayı 1 [26]