dc.contributor.author | Yılmaz, Zehra | |
dc.contributor.author | Yenilmez, Kürşat | |
dc.date | 2014-11-12 | |
dc.date.accessioned | 2014-11-12T09:25:27Z | |
dc.date.available | 2014-11-12T09:25:27Z | |
dc.date.issued | 2008 | |
dc.identifier.citation | Yılmaz, Zehra Yenilmez, Kürşat. "İlköğretim 7. Ve 8. Sınıf Öğrencilerinin Ondalık Sayılar Konusundaki Kavram Yanılgıları (Uşak ili Örneği)." AKÜ Fen Bilimleri Dergisi 8, Sayı.1 (2008) : 269-289. | en_US |
dc.identifier.issn | 1302-3187 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11630/731 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı, ilköğretim 7. ve 8. sınıf öğrencilerinin ondalık sayılar konusundaki kavram yanılgılarının belirlenmesidir. Araştırmanın örneklemini Uşak il merkezinde bulunan, ilköğretim okullarında öğrenim gören 7. ve 8. sınıf öğrencileri arasından rastlantısal olarak seçilen 1024 öğrenci oluşturmaktadır. Verilerin toplanması aşamasında Bell ve Baki tarafından hazırlanmış olan ‘Ondalık Kesirlerle İlgili Teşhis Testi’nden yararlanılmıştır. Araştırmanın verileri doğru-yanlış frekans tablosundan yararlanılarak ve her bir soru için yanılgı oranı tespit edilerek çözümlenmiştir. Araştırmanın sonuçlarına göre, ilköğretim 7. ve 8. sınıf öğrencilerinin ondalık sayılarla karşılaştırma konusunda, ondalık kısmı daha çok basamaklı olanın daha büyük olduğu; ondalık sayılarla çarpma konusunda, doğal sayılarda olduğu gibi çarpma işleminin sonucunun daima çarpanlardan büyük çıkması gerektiği gibi kavram yanılgılarına sahip oldukları görülmüştür. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Afyon Kocatepe Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Matematik Eğitimi, Ondalık Sayılar, Kavram Yanılgısı | en_US |
dc.title | İlköğretim 7. Ve 8. Sınıf Öğrencilerinin Ondalık Sayılar Konusundaki Kavram Yanılgıları (Uşak ili Örneği) | en_US |
dc.title.alternative | 7th And 8th Grades Students’ Misconceptions About Decimal Numbers (The Case Of Uşak) | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Fen Bilimleri Dergisi | en_US |
dc.department | Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi | en_US |
dc.identifier.volume | 8 | en_US |
dc.identifier.startpage | 269 | en_US |
dc.identifier.endpage | 289 | en_US |
dc.identifier.issue | 1 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Yayını | en_US |