Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorSağbaş İsa
dc.contributor.authorKaya Oğuz Kağan Ahmet
dc.date.accessioned2019-11-29T07:25:12Z
dc.date.available2019-11-29T07:25:12Z
dc.date.issued2019en_US
dc.date.submitted2019
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/7312
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı sosyal medyada vergi ve vergi algısını incelemektir. En yoğun kullanılan Google Scholar, Google, Wikipedia, Twitter gibi uluslararası, Ekşi Sözlük gibi ulusal sosyal medya platformları üzerinde vergi ve vergi algısı araştırılmıştır. Sosyal medya kullanıcılarının vergi ile ilgili oluşturdukları içerikler, paylaştıkları düşünceler ve paylaşım yapma sıklıkları incelenmiştir. Ayrıca vergiden sorumlu bakanlık olan Hazine ve Maliye Bakanlığı’nın sosyal medya kullanım düzeyi ile ilgili araştırma yapılmıştır. Toplanan birincil veriler içerik analizi, dönemler arası karşılaştırma gibi yöntemlerle analiz edilmiştir. Sosyal medyada vergi konusunun artan bir şekilde ilgi gördüğü gözlenmiştir. Verginin sosyal medyada hızlı bir şekilde gündem olduğu ve kullanıcılar tarafından paylaşılan içeriklerde yer bulduğu sonucuna ulaşılmıştır. Toplumdaki vergi algısını olumlu yönde geliştirmek ve vergi ile ilgili konularda toplumu bilgilendirmek için sosyal medyanın geleneksel medyadan daha önemli bir enstrüman olduğu sonucuna ulaşılmıştır.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study is to examine tax and tax perception in social media. Tax and tax perception are studied by using most widely used international social media platforms such as Google Scholar, Google, Wikipedia, Twitter, and local social media platforms such as Ekşi Sözlük. Social media users’ thoughts, contents and the frequency of sharing on tax issues are examined. Moreover, social media usage of the Ministry of Treasury and Finance that is responsible from taxation is examined. The primary data collected are analyzed by methods such as content analysis and inter-period comparison. It is observed that the issue of tax receives increasing attention on social media. It could be suggested that tax becomes a trending topic in some occasions on social media and that it is included in shared contents by users. It could also be suggested that social media is more important instrument than traditional media to influence the perception of tax positively and to inform the society about tax issues.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSosyal medya,en_US
dc.subjectvergi,en_US
dc.subjectvergi algısıen_US
dc.titleSosyal medyada vergi algısıen_US
dc.title.alternativeTax perceptıon ın socıal medıaen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.contributor.institutionauthorKaya, Oğuz Kağan Ahmet


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster