dc.contributor.advisor | Demir Celal | |
dc.contributor.author | Cingöz Çağdaş | |
dc.date.accessioned | 2019-11-29T07:29:28Z | |
dc.date.available | 2019-11-29T07:29:28Z | |
dc.date.issued | 2019 | en_US |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11630/7319 | |
dc.description.abstract | Bu çalışma, planlı okuma etkinliklerinin öğrencilerin söz varlığını arttırmada etkisinin olup olmadığını belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırma Kahramanmaraş İli Elbistan İlçesi’nde 6. sınıfa devam eden 30 öğrenci üzerinde yapılmıştır. Ön test ve son teste dayalı kontrol gruplu araştırma desenin benimsendiği çalışmada, Dayıoğlu’nun beş eserinden belirlenen kelimelere yönelik kelime testi geliştirilmiştir. Kelime testi deney ve kontrol grubundaki öğrencilere uygulanmıştır. Deney grubuna, verilen okuma planı doğrultusunda eserler on hafta içinde okutulmuş, kontrol grubuna ise eserler okutulmamıştır. Çalışmada elde edilen verilerin anlamlılığını belirlemek amacıyla SPSS istatistik programı aracılığıyla Mann-Whitney U ve Wilcoxon İşaretli Sıra Farkı testleri uygulanmıştır. Araştırma sonucunda deney ve kontrol gruplarındaki öğrencilerin son test puanları arasında anlamlı bir fark olduğu yani planlı okuma etkinliklerinin kelime öğretimine katkı sağladığı; deney grubundaki öğrencilerin kalıcılık testi ile son test puanı arasında fark olmadığı yani öğrenilen kelimelerin kalıcı olduğu sonucuna ulaşılmıştır. | en_US |
dc.description.abstract | This study was conducted to determine whether planned reading activities had an effect on increasing vocabulary. The study was conducted on 30 students attending 6th grade in Elbistan district of Kahramanmaraş province. In the study, which was based on a pre-test and post-test control group research design, a word test was developed for the words identified from Dayıoğlu's five works. Word test was applied to the students in the experimental and control groups. In accordance with the reading plan given to the experimental group, the works were read within ten weeks, and the works were not read to the control group. Mann-Whitney U and Wilcoxon Signed Rank Difference tests were applied through SPSS statistical program in order to determine the significance of the data obtained from the study. As a result of the research, there is a significant difference between experimental and control groups, and planned reading activities contribute to vocabulary teaching; It was concluded that there was no difference between the retention test and posttest scores of the students in the experimental group and the words were permanent. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Okuma, | en_US |
dc.subject | kelime öğretimi, | en_US |
dc.subject | kelime hazinesi | en_US |
dc.title | Gülten Dayıoğlu’nun hikâye ve romanları ile ortaokul 6. sınıf öğrencilerine kelime öğretimi: Kahramanmaraş Elbistan örneği | en_US |
dc.title.alternative | Teachıng vocabulary to secondry school 6th grade students wıth Gülten Dayıoğlu’s storıes and novels: Example of Kahramanmaraş Elbistan | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.department | Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |
dc.contributor.institutionauthor | Cingöz, Çağdaş | |