dc.contributor.advisor | Özgören, Yaşar Önder | |
dc.contributor.author | Erdem, Mehmet | |
dc.date.accessioned | 2019-12-19T13:21:46Z | |
dc.date.available | 2019-12-19T13:21:46Z | |
dc.date.issued | 2019 | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11630/7533 | |
dc.description.abstract | Stirling motorları her türlü ısı enerjisiyle çalışan ısı makineleridir. Dünyada var olan temiz enerji kaynakları olan güneş enerjisi ve jeotermal enerji kaynakları Stirling motorlarının çalıştırılmasında kullanılmaktadır. Stirling motorlarının temel işleyiş prensibi sıcaklık farkı sayesinde mekanik enerji elde etmeye dayanır. Stirling motorlarında ısı enerjisinden mekanik enerji dönüşümü yapılmasında en başta gelen etkenler ısı kayıplarının giderilmesi ve mekanik kayıpların azaltılmasıdır. Bu çalışmada sıcak ve soğuk bölge arasında bulunan soğutucu kanatçıkların etrafına rejeneratör sargılarının yerleştirilmesiyle motor momenti ve motor güçlerinin değişimleri incelenmiştir. En yüksek motor momenti ve güç değerleri sık sarımlı rejeneratörlü uygulamada alınmıştır. En yüksek motor gücü 8 bar şarj basıncında, 940 d/dak.’lık motor devrinde 64,715 W olarak ölçülmüştür. | en_US |
dc.description.abstract | Stirling engines are all heat energy heat engines. Solar energy and geothermal energy sources, which are the cleanest energy sources in the world, are used in the operation of Stirling engines. The basic operation principle of Stirling motors is based on obtaining mechanical energy thanks to the temperature difference. The most important factors in the mechanical energy conversion from heat energy in Stirling engines are the removal of heat losses and the reduction of mechanical losses. In this study, motor moment and motor power changes are investigated by placing the regenerator mesh around the cooling fins between the hot and cold region. The highest motor torque and power values are taken in the application with the rewinder of the knitting. The highest engine power was measured as 64,715 W at 940 rpm engine speed at 8 bar charge pressure. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Enerji | en_US |
dc.subject | Stirling Motoru | en_US |
dc.subject | Rejeneratör Uygulamaları | en_US |
dc.subject | Motor Gücü | en_US |
dc.title | Beta tipi bir stirling motorunda rejeneratör uygulamaları | en_US |
dc.title.alternative | Regenerator applıcatıons ın a beta type stırlıng engıne | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.department | Teknoloji Fakültesi | en_US |
dc.identifier.startpage | 1 | en_US |
dc.identifier.endpage | 70 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |
dc.contributor.institutionauthor | Erdem, Mehmet | |