Afyon Meslek Yüksekokulunda yürütülen derslerin proje çalışmalarıyla desteklenmesi ve öğrenci kariyerine etkileri
Citation
GÖKSEL Türker, KAHRAMAN Mehmet, “Afyon Meslek Yüksekokulunda Yürütülen Derslerin Proje Çalışmalarıyla Desteklenmesi ve Öğrenci Kariyerine Etkileri - Supporting Lectures By Project Studies And Their Effects To The Student Career İn Afyon Vocational School, 3. Uluslararası Meslek Yüksekokulları – UMYOS2013 Sempozyumu Bildiri Özetleri Kitabı, Ardahan, 2-4 Ekim 2013, s.47-48Abstract
Bilindiği üzere Meslek Yüksek Okulları lise ve dengi okullardan sonra, öğrencilere tercih ettikleri alanlarda iki yıl yükseköğretim imkânı veren okullardır. Meslek Yüksek Okullarının 1982 yılında üniversitelere bağlanmasıyla ülkemizdeki önemi ve tercih edilebilirliği artış göstermiştir.
Ülkemizde Meslek Yüksek Okullarının hizmete sokulmasındaki ana amaç; iş dünyasının ihtiyacı olan ara kademe meslek elemanlarının öğretimini gerçekleştirmektir. Ülkemizde; yetişmiş ve liyakatli insan gücüne, artan rekabet şartlarında yaşanan değişimin de etkisiyle daha fazla ihtiyaç hissedilmesi bu eğitim kurumlarına duyulan ihtiyacı da arttırmıştır.
Küreselleşen dünya şartlarında, özellikle sanayileşmiş ülkelerde mesleki ve sosyal alanda kendini yetiştirmiş insan birikimine daha fazla ihtiyaç duyulmaktadır. Bu bağlamda uluslararası pazarlarda rekabet üstünlüğünün sağlanması amacıyla mesleki eğitim son yıllarda çok daha fazla önem kazanmıştır. Bu nedenle Türkiye’de mesleki eğitimin kalitesinin iyileştirilmesi ve yaygınlaştırılması zorunlu hale gelmiştir.
Meslek Yüksekokullarındaki kaliteli eğitim koşullarının sağlanmasında; devlet, öğretim elemanları, öğrenciler ve hizmet verilecek sektör temsilcileri yönünden irdelenerek organizasyonun tüm paydaşlarının beklentilerine uygun çalışma ve planlamalar yapılması zorunluluk halini almıştır.
Meslek Yüksekokullarından beklentiler kâğıt üzerinde bu kadar değerli ve önemli iken uygulamada bahse konu olan kurumlara gereken önem ve özenin gösterildiğinden bahsedebilmek mümkün değildir. Bu çelişkili tutum ve davranışlar, Meslek Yüksekokullarına toplumsal algının istenilen önem düzeyinde gelişmemesini de beraberinde getirmiştir.
Source
2013 Sempozyumu Bildiri Özetleri KitabıVolume
1Issue
1Collections
- Makaleler [69]