Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÖzutku, Hatice
dc.date.accessioned2020-01-06T14:02:07Z
dc.date.available2020-01-06T14:02:07Z
dc.date.issued2019en_US
dc.identifier.citationÖZUTKU, H. (2019). Kültürel Boyutlar Bağlamında Örgütsel Değerlerde Ayrışma Ve Berzeşme Fortune 500 Global Ve Fortune 500 Türkiye Listesindeki En Beğenilen Firmalar Üzerine Bir Araştırma. International Review of Economics and Management, 7(1), 1–27.en_US
dc.identifier.issn2148-3493
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/7941
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, günümüz küresel ortamında faaliyet gösteren firmaların örgütsel değerlerinde ayrışma ya da benzeşme olup olmadığını ilgili tartışmalar ışığında araştırmaktır. Araştırmanın örneklemini Fortune 500 Global ve Fortune 500 Türkiye listelerindeki en beğenilen firmalar oluşturmaktadır. Ulusal Kültür farklılıkları için Hofstede (2001)’nin modelindeki dört boyut esas alınmıştır: “Güç Mesafesi”, “Belirsizlikten Kaçınma”, “Bireycilik-Toplulukçuluk”, “Erillik-Dişillik”. Örgütsel değerler için Wal, Graaf ve Lasthuizen (2008) tarafından geliştirilen örgütsel değer kategorileri esas alınmıştır. Araştırmanın verileri firmaların web sayfalarındaki kamuya açık bilgilerden elde edilmiştir. Verilerin analizinde içerik analizi uygulanmıştır. Elde edilen bulgular Hofstede’nin kültür haritasındaki boyutlar ve ülkeler açısından değerlendirilmiştir. Araştırma kapsamında yer alan 20 değerin tamamının hem Türk firmalarının hem de Amerikan firmalarının web sayfalarındaki beyanlarında yer aldığı saptanmıştır. Türk işletmelerinin örgütsel değerleri ile A.B.D şirketlerinin örgütsel değerlerinin büyük ölçüde benzeştiği ortaya çıkmıştır. Bu bulgu örgütsel değerlerde benzeşme görüşünü desteklemektedir. Ayrıca araştırma kapsamındaki tüm ülkeler için yasallık, güvenilirlik, duyarlılık, şeffaflık değerlerinin temel ortak değerler olarak öne çıktığı saptanmıştır.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study is to investigate whether there is any divergence or convergence in the organizational values of companies operating in today's global environment in light of relevant discussions about the topic. The sample of the study is the most admired companies on the Fortune 500 Global and Fortune 500 Turkey lists. For the National Cultural Differences, four dimensions of the Hofstede’s (2001) model are used: "Power Distance", "Avoidance of Uncertainty", "Individualism-Collectivism" and "Masculinity-Femininity". For organizational values, organizational value categories developed by Wal vd., (2008) were taken as basis. The data of the study was obtained from the public information on the web pages of the companies. Content analysis was applied for the analysis of the data. The findings were evaluated in terms of the dimensions on Hofstede's cultural map and countries. It has been determined that all of the 20 values included in the research are included in the declarations on the web pages of both Turkish companies and American companies. It has been observed that the organizational values of the Turkish companies and the organizational values of the U.S. companies are largely similar. This finding supports the idea of convergence in organizational values. In addition, legality, reliability, sensitivity and transparency values were found to be the core common values for all countries in the study.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherIREMen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÖrgütsel Değerleren_US
dc.subjectKültürel Boyutlaren_US
dc.subjectHofstedeen_US
dc.subjectBenzeşmeen_US
dc.subjectAyrışmaen_US
dc.subjectOrganizational Valuesen_US
dc.subjectCultural Dimensionsen_US
dc.subjectHofstedeen_US
dc.subjectConvergenceen_US
dc.subjectDivergenceen_US
dc.titleKültürel boyutlar bağlamında örgütsel değerlerde ayrışma ve berzeşme: Fortune 500 global ve fortune 500 Türkiye listesindeki en beğenilen firmalar üzerine bir araştırmaen_US
dc.title.alternativeDivergence and convergence of the organizational values in the context of cultural dimensions: A research on the most admired companies in fortune 500 global and fortune 500 Turkey listsen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalIREM Journalen_US
dc.departmentİktisadi ve İdari Bil. Fak.en_US
dc.authorid0000-0003-0425-4967en_US
dc.identifier.volume7en_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage27en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası - Editör Denetimli Dergien_US
dc.contributor.institutionauthorÖzutku, Hatice


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

  • Makaleler [10]
    Makale, olgu sunumu, editöre mektup vb.

Basit öğe kaydını göster