Okul ikliminin sınıf ve okul büyüklüğü açısından incelenmesi
Künye
Saltürk, A. ve Güngör, C. (2019). Okul ikliminin sınıf ve okul büyüklüğü açısından incelenmesi, 2.Uluslararası İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Kongresi Bildiri Kitabı içinde (s.127-136) bildiri tam metin. ISBN 978-605-7828-10-1Özet
Bu araştırmanın amacı, okul ikliminin, sınıf ve okul büyüklüğü açısından incelenmesi ve
alanyazındaki güncel çalışmalar ışığında tartışılmasıdır. Bu amaçla ilgili alanyazın kapsamında
içerik analizi yürütülmüştür. Bu bağlamda konuyla ilgili makale, kitap, çalışma ve etkinlikleri
kapsayan kaynaklara ulaşmak amacıyla arşiv taraması yürütülmüştür.
Okul ikliminin örgütün içsel değişkenleri kadar dışsal değişkenlerinden etkilendiği
belirtilmektedir. Bu faktörler; okulun fiziksel özellikleri, okuldaki insanların demografik ve
kültürel özgeçmişi, insan ilişkilerinin niteliği ve okuldaki bireylerin paylaştıkları normlar,
değerler veya inançlar olarak tanımlanmaktadır. Bu faktörleri göz önüne aldığımızda okul
ikliminin örgütte her şeyi kapsadığı ve dolaylı yoldan bireylerin örgütteki davranış biçimlerini
ve performanslarını etkileyeceğinden söz edilebilmektedir. Bu nedenle okullar sağlıklı bir
örgütsel ortam sunmak ve içindeki insanların en yüksek düzeyde kişisel, sosyal ve akademik
öğrenmeleri için imkân tanımak zorundadır. The aim of this study is to examine the school climate in terms of class and school size and to
discuss it in the light of current studies in the literature. For this purpose, content analysis was
conducted within the scope of the related literature. In this context, an archive search was
conducted to reach the sources including articles, books, studies and activities.
It is stated that the school climate is affected by the external variables as well as the internal
variables of the organization. These factors are; the physical characteristics of the school, the
demographic and cultural background of the people in the school, the quality of human relations
and the norms, values or beliefs shared by the individuals in the school. When we consider these
factors, it can be said that the school climate covers everything in the organization and indirectly
affects the behavior and performance of individuals in the organization. For this reason, schools
must provide a healthy organizational environment and allow people within it to have the
highest level of personal, social and academic learning.