Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorTuncer, Murat
dc.contributor.authorGüner Berkant, Hasan
dc.contributor.authorBilgin, Burcu
dc.contributor.authorTanaş, Ramazan
dc.date.accessioned2020-02-13T12:51:45Z
dc.date.available2020-02-13T12:51:45Z
dc.date.issued2016en_US
dc.identifier.citationTuncer, M., Berkant, H.G., Bilgin, B. ve Tanaş, R. (2016). Meslek yüksekokulu öğrencilerinin üst biliş düşünme becerileri açısından değerlendirilmesi. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilmler Enstitüsü Dergisi, Yıl 8, Sayı 24, 1121-1142.en_US
dc.identifier.urihttp://www.murattuncer.org/FileUpload/as892548/File/5000161702-5000447291-1-pb.pdf
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/8272
dc.description.abstractBu araştırmanın genel amacı meslek yüksekokulu öğrencilerinin üst biliş becerilerinin bazı değişkenler açısından değerlendirilmesidir. Bu genel amaç doğrultusunda meslek yüksekokulu öğrencilerinin üst biliş düşünme becerilerinin sınıf, cinsiyet, öğrenim görülen bölüm ve bilgisayar eğitimi alma durumu gibi bağımsız değişkenler açısından farklılaşıp farklılaşmadığı araştırılmıştır. Öğrencilerin üst biliş düşünme becerilerini belirlemek için Tuncer ve Kaysi tarafından geliştirilen ölçek kullanılmıştır. Araştırma Atatürk Üniversitesi Atatürk Meslek Yüksekokulu’nun çeşitli programlarında öğrenim gören 348 öğrenci üzerinde yürütülmüştür. Araştırmanın veri toplama aracı Üst Biliş Düşünme Becerileri Ölçeği’dir. Araştırma sonucunda üstbiliş düşünme ölçeğinin alt faktörlerinde cinsiyete göre anlamlı fark olmadığı anlaşılmıştır. Bununla birlikte Problem Çözmeye Yönelik Yansıtıcı Düşünme Becerisi alt faktöründe ise kız öğrenciler lehine anlamlı fark gözlenmiştir. Üst biliş düşünme becerileri ölçeğine yönelik öğrenci görüşleri arasında bölüm değişkenine göre problem çözmeye yönelik yansıtıcı düşünme becerileri alt boyutunda ve ölçeğin tamamı açısından anlamlı fark bulunmuştur. Bireylerin psikolojik özelliklerinin ölçülmesinde farklı nitelikteki veri toplama araçlarının kullanımı ve bunların korelasyonuna bağlı yorumların yapılmasıyla daha tutarlı sonuçlar elde edilebileceği düşünülmektedir. Sınıf içi öğrenme yaşantılarının planlanmasında öğrencilerin üst biliş becerilerini geliştirmeye yönelik etkinlikler planlanmalıdıren_US
dc.description.abstractThe general aim of this study is evaluating the metacognitive skills of vocational high school students. In line with this general purpose, the differentiation of metacognitive skills of vocational high school students depending on class, gender, major and status of having computer training has been investigated. The study was conducted according to the descriptive survey method. In order to measure the students’ metacognition thinking skills, the scale developed by Tuncer and Kaysi was used. The study was conducted on 348 students studying in various programs of Atatürk University Atatürk Vocational School of Higher Education. As a result of the study, it was understood that, there was no significant difference in the sub-factors of Metacognition Thinking Skills by gender. However, there was significant difference in favor of female students in the sub-factors of Reflective Thinking Skill Towards Problem Solving. There was significant difference between the opinions of students regarding metacognitive thinking skills scale in terms of sub-factors of reflective thinking skills towards problem solving by the variable of major and the entire scale. The use of data collection instruments with different qualifications and interpretations depending on correlation of these instruments would give more consistent results in the assessment of psychological characteristics of individuals. In the planning of classroom learning experiences, some activities towards improvement of metacognitive skills of the students should be included.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÜstbilişen_US
dc.subjectÖğrenmeen_US
dc.subjectMeslek Yüksekokulu Öğrencilerien_US
dc.subjectDüşünme Becerilerien_US
dc.subjectMetacognitionen_US
dc.subjectLearningen_US
dc.subjectStudents of Vocational School for Higher Educationen_US
dc.subjectThinking Skillsen_US
dc.titleMeslek yüksekokulu öğrencilerinin üst biliş düşünme becerileri açısından değerlendirilmesien_US
dc.title.alternativeEvaluation of vocational high school students in terms of metacognition thinking skillsen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalADIYAMAN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ DERGİSİen_US
dc.departmentAfyon Meslek Yüksekokuluen_US
dc.authorid0000-0002-7822-582Xen_US
dc.identifier.volume8en_US
dc.identifier.startpage1121en_US
dc.identifier.endpage1242en_US
dc.identifier.issue24en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.contributor.institutionauthorTanaş, Ramazan


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster