dc.contributor.author | Pelit, Elbeyi | |
dc.contributor.author | Öztürk, Yüksel | |
dc.date.accessioned | 2020-03-24T07:19:23Z | |
dc.date.available | 2020-03-24T07:19:23Z | |
dc.date.issued | 2010 | en_US |
dc.identifier.citation | PELİT, E., & ÖZTÜRK, Y. (2010). Otel İşletmeleri İşgörenlerinin İş Doyum Düzeyleri Sayfiye ve Şehir Otel İşletmeleri İşgörenleri Üzerinde Bir Araştırma. İşletme Araştırmaları Dergisi, 2(1), 43–72. | en_US |
dc.identifier.uri | https://isarder.org/tr/2010cilt2no1/c33.pdf | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11630/8356 | |
dc.description.abstract | Hangi sektörde faaliyette bulunursa bulunsun, bir örgütte çalışan işgörenlerin iş
doyumlarının, istedikleri seviyede olması, işgören performansı ve örgütsel verimlilik
açısından son derece önemlidir. Bu bakımdan, iş doyumu ve iş doyumuna etki eden
etkenlerin belirlenerek gerekli önlemlerin alınmasına ilişkin gerçekleştirilen uygulama
ve araştırmalar, işletmelerin uzun vadede faaliyetlerini gerçekleştirebilmelerine dönük,
veri kaynağı sağlaması bakımından da önem taşımaktadır. Bu nedenle, işletmelerin,
zaman zaman işgörenlerinin iş doyum düzeylerini gözden geçirmeleri gerekmektedir.
Özellikle faaliyetlerinin büyük bir kısmının emek-yoğun bir özellik taşıdığı işletme
türlerinden olan, otel işletmeleri açısından bu husus, daha da önemlidir. Bu kapsamda,
şehir ve sayfiye otel işletmeleri işgörenlerinin iş doyum düzeylerinin belirlenebilmesi
amacıyla; Türkiye’nin şehir ve sayfiye bölgelerinde faaliyet gösteren toplam 114 tane 5
yıldızlı otel işletmesinde çalışan 1854 işgören üzerinde bir araştırma gerçekleştirilmiştir.
Araştırmada, işgörenlerin iş doyum düzeyleri, “Minnesota İş Doyum Ölçeği”
kullanılarak veri toplanması suretiyle belirlenmiştir. Araştırmaya katılan işgörenlerin;
özellikle, ücret, kendi kararlarını uygulayabilme, şirket politikaları ve terfi olanakları
gibi konularda, doyum sağlayamadıkları sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca gerçekleştirilen
analizlerde, (bağımsız örneklemler için t-testi ve tek faktörlü varyans analizi-ANOVA)
şehir otellerinde çalışan işgörenlerin iş doyum düzeylerinin, sayfiye otel işletmelerinde
çalışan işgörenlerden daha yüksek düzeyde olduğu ve işgörenlerin iş doyumlarının
eğitim düzeylerine göre farklılaştığı sonucuna ulaşılmıştır. | en_US |
dc.description.abstract | No matter in which sector they function, the job satisfaction of the employees at
desired level has the utmost importance for the employees’ performance and
organizational efficiency. In this respect, applications and studies related to defining
job satisfaction and the factors affecting job satisfaction also have importance for establishments to provide data sources to perfrom their functions in the long term. For
this reason, establishments should revise their employees’ job satisfaction levels at
times. Especially the issue is much more significant for labour-intensive hotel
establishments. In this context, to determine the job satisfaction levels of the city and
resort employees in hotel establishments ,this research is carried on 1854 employees
employed at 114 five-star hotels in city and resort areas of Turkey using “Minnesota
Job Satisfaction Scale” to collect data. It is concluded that the employees whose job
satisfaction is measured by questionnaires are not satisfied with such issues as the
wage, making their own decisions, company policies and promotion opportunities. In
the further analyses performed (independent-samples t test and ANOVA), it is found out
that the job satisfaction level of the employees working in resort hotel establishments is
higher than the employees working in the ciy hotel establishments. In addition this, it is
found out that there are some differences between the job satisfaction level and
education level of the employees. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | İşletme Araştırmaları Dergisi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | İş Doyumu | en_US |
dc.subject | Sayfiye Otel İşletmeleri | en_US |
dc.subject | Şehir Otel İşletmeleri | en_US |
dc.subject | Otel İşletmeleri İşgörenleri | en_US |
dc.title | Otel işletmeleri işgörenlerinin iş doyum düzeyleri: Sayfiye ve şehir otel işletmeleri işgörenleri üzerinde bir araştırma | en_US |
dc.title.alternative | Job satisfaction levels of employees in hotel establisments: A research on employees in resort and city hotel establishments | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | İşletme Araştırmaları Dergisi | en_US |
dc.department | Turizm Fakültesi | en_US |
dc.authorid | 0000-0002-6418-801X | en_US |
dc.identifier.volume | 2 | en_US |
dc.identifier.startpage | 43 | en_US |
dc.identifier.endpage | 72 | en_US |
dc.identifier.issue | 1 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.contributor.institutionauthor | Pelit, Elbeyi | |