Üniversite mezunu çalışanların bakış açısıyla otel işletmelerinin sorunları Antalya'daki 5 yıldızlı otel işletmelerinde bir uygulama
Künye
EMİR, O., PELİT, E., & GÜNAY, F. (2010). Üniversite Mezunu çalışanların Bakış Açısıyla Otel İşletmelerinin Sorunları Antalya daki 5 Yıldızlı Otel İşletmelerinde Bir Uygulama. İş-Güç, Endüstri İlişkileri ve İnsan Kaynakları Dergisi, 12(4), 9–31.Özet
Bu araştırmanın amacı, üniversite düzeyinde eğitim almış otel işletmeleri çalışanlarının bakış açısıyla, otel işletmelerinin
karşı karşıya kaldığı sorunların belirlenmesidir. Otel işletmelerinin sorunlarının belirlenmesine yönelik
verilerin toplanmasında anket tekniğinden faydalanılmış ve veriler yüzde, frekans, aritmetik ortalama, standart
sapma, faktör analizi, t testi, Anova ve çoklu karşılaştırma (Tukey) analizi kullanılarak çözümlenmiştir. Çalışanların
görüşleri doğrultusunda elde edilen veriler çerçevesinde gerçekleştirilen faktör analizi sonuçlarına göre, beş
sorun (personel, etik ve sosyal sorumluluk, kalite ve rekabet, pazarlama, yönetim) boyutu belirlenmiş ve katılımcılar,
belirlenen söz konusu tüm bu boyutlarda otel işletmelerinin sorunlarının olduğunu belirtmişlerdir. Ayrıca,
belirlenen sorun boyutları ile katılımcıların bazı demografik özelliklerinin karşılaştırılması sonucu, çalışanların demografik
özellikleri ile bazı sorun boyutlarına ilişkin görüşleri arasındaki farklılıklar istatistiği açıdan önemli
(p<.05) bulunmuştur. Purpose of this survey is to determine the problems that hotel managements are facing with, with the point of view
of the employees who were taken education at the level of university. In collection of data directed in determination
of problems of the hotel managements, it was benefited from survey technique, and the data were solved using percent,
frequency, and median, standard deviation, factor analysis, t-test, Anova and multiple comparisons (Tukey)
analysis. According to the results of factor analysis performed in the frame of obtained data in relation with the employees’
comments, five problem extents (personnel, ethic and social responsibility, quality and competition, marketing,
management) have been determined, and the participants have declared that the hotel managements have
problems in all these determined extents. Also, at the result of comparing these determined problem extents and some
demographic properties of the participants, these demographic properties of the participants and differences in their
comments regarding some problem extents were found significant (p<.05) in the aspect of statistic.
Kaynak
İş-Güç, Endüstri İlişkileri ve İnsan Kaynakları DergisiCilt
12Sayı
4Bağlantı
https://www.researchgate.net/publication/270935659_Universite_Mezunu_Calisanlarin_Bakis_Acisiyla_Otel_Isletmelerinin_Sorunlari_Antalya'daki_5_Yildizli_Otel_Isletmelerinde_Bir_Uygulamahttps://hdl.handle.net/11630/8357
Koleksiyonlar
- Makaleler [43]