Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorPelit, Elbeyi
dc.contributor.authorEmir, Oktay
dc.contributor.authorGünay, Fatih
dc.date.accessioned2020-04-01T08:47:05Z
dc.date.available2020-04-01T08:47:05Z
dc.date.issued2010en_US
dc.identifier.citationEMİR, O., PELİT, E., & GÜNAY, F. (2010). Üniversite Mezunu çalışanların Bakış Açısıyla Otel İşletmelerinin Sorunları Antalya daki 5 Yıldızlı Otel İşletmelerinde Bir Uygulama. İş-Güç, Endüstri İlişkileri ve İnsan Kaynakları Dergisi, 12(4), 9–31.en_US
dc.identifier.urihttps://www.researchgate.net/publication/270935659_Universite_Mezunu_Calisanlarin_Bakis_Acisiyla_Otel_Isletmelerinin_Sorunlari_Antalya'daki_5_Yildizli_Otel_Isletmelerinde_Bir_Uygulama
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/8357
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, üniversite düzeyinde eğitim almış otel işletmeleri çalışanlarının bakış açısıyla, otel işletmelerinin karşı karşıya kaldığı sorunların belirlenmesidir. Otel işletmelerinin sorunlarının belirlenmesine yönelik verilerin toplanmasında anket tekniğinden faydalanılmış ve veriler yüzde, frekans, aritmetik ortalama, standart sapma, faktör analizi, t testi, Anova ve çoklu karşılaştırma (Tukey) analizi kullanılarak çözümlenmiştir. Çalışanların görüşleri doğrultusunda elde edilen veriler çerçevesinde gerçekleştirilen faktör analizi sonuçlarına göre, beş sorun (personel, etik ve sosyal sorumluluk, kalite ve rekabet, pazarlama, yönetim) boyutu belirlenmiş ve katılımcılar, belirlenen söz konusu tüm bu boyutlarda otel işletmelerinin sorunlarının olduğunu belirtmişlerdir. Ayrıca, belirlenen sorun boyutları ile katılımcıların bazı demografik özelliklerinin karşılaştırılması sonucu, çalışanların demografik özellikleri ile bazı sorun boyutlarına ilişkin görüşleri arasındaki farklılıklar istatistiği açıdan önemli (p<.05) bulunmuştur.en_US
dc.description.abstractPurpose of this survey is to determine the problems that hotel managements are facing with, with the point of view of the employees who were taken education at the level of university. In collection of data directed in determination of problems of the hotel managements, it was benefited from survey technique, and the data were solved using percent, frequency, and median, standard deviation, factor analysis, t-test, Anova and multiple comparisons (Tukey) analysis. According to the results of factor analysis performed in the frame of obtained data in relation with the employees’ comments, five problem extents (personnel, ethic and social responsibility, quality and competition, marketing, management) have been determined, and the participants have declared that the hotel managements have problems in all these determined extents. Also, at the result of comparing these determined problem extents and some demographic properties of the participants, these demographic properties of the participants and differences in their comments regarding some problem extents were found significant (p<.05) in the aspect of statistic.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.identifier.doi10.4026/1303-2860.2010.155.xen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectOtel işletmelerien_US
dc.subjectOtel İşletmeleri Sorunlarıen_US
dc.subjectÜniversite Mezunu Çalışanlaren_US
dc.titleÜniversite mezunu çalışanların bakış açısıyla otel işletmelerinin sorunları Antalya'daki 5 yıldızlı otel işletmelerinde bir uygulamaen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalİş-Güç, Endüstri İlişkileri ve İnsan Kaynakları Dergisien_US
dc.departmentTurizm Fakültesien_US
dc.authorid0000-0002-6418-801Xen_US
dc.identifier.volume12en_US
dc.identifier.startpage9en_US
dc.identifier.endpage31en_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.contributor.institutionauthorPelit, Elbeyi
dc.contributor.institutionauthorEmir, Oktay
dc.contributor.institutionauthorGünay, Fatih


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

  • Makaleler [43]
    Makale, olgu sunumu, editöre mektup vb.

Basit öğe kaydını göster