dc.contributor.advisor | Büyüksağiş, İsmail Sedat | |
dc.contributor.author | Gürsoy, Mustafa | |
dc.date.accessioned | 2020-11-20T11:32:23Z | |
dc.date.available | 2020-11-20T11:32:23Z | |
dc.date.issued | 2020 | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11630/8481 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmada; maden mühendisliği eğitimi alan öğrencilere klasik öğretimin yanında sanal gerçeklik teknolojilerini de kullanarak, hem öğrenmelerini kolaylaştırmak hem de kavrama hızlarını artırma yolu araştırılmıştır. Öğrencilerin yeteneklerini sanal gerçeklik uygulamaları yoluyla geliştirmek ve konuları görsellik yardımıyla daha iyi kavramalarını sağlamak amaçlanmıştır. Bu tez çalışması kapsamında, madenlerde YTB (Yükle-Taşı-Boşalt) ve vagon nakliyat sistemlerine ek olarak, paletli delik delme makinasının çalışma prensipleri, ortam değişikliklerine göre farklı seçimlerinin nasıl yapıldığı ile ilgili bilgiler sanal gerçeklik ortamında verilmeye çalışılmıştır. Sanal gerçeklik gözlüğü takan kullanıcının sanal bir ortamdaki eğitiminde, anılan nakliyat sistemlerine ve delme makinasına ilişkin önemli detaylarını etkileşimli bilgi kutuları yardımıyla öğrenmeleri hedeflenmiştir. Kullanıcının sanal gerçeklik gözlüğü yardımıyla örnek bir maden sahasında dolaşımı için, sanal bir yeraltı maden ocağına ait galeri, tahkimat, üretim alanı, nakliyat ve üretim sistemlerine ait görsel modellemeleri, Unity3D programında tasarlanmıştır. Bu tez çalışması ile maden mühendisliği öğrencilerinin bir yeraltı ocağına ilişkin bazı temel bilgiler sanal gerçeklik ortamında kazandırılması sağlanmaya çalışılmıştır. | en_US |
dc.description.abstract | In this study; In addition to classical education to mining engineering students, the way to both facilitate their learning and increase their comprehension speeds has been investigated by using virtual reality technologies. It is aimed to improve students’ abilities and to understand the subjects better by using visual reality through virtual reality applications. In this thesis, besides the LHD (Load-Haul-Dump) and wagon transportation systems in mines, information about the working principles of the crawler hole drilling machine and how to make different choices according to the changes in the conditions has been tried to be given in a virtual reality environment. In the training of the user wearing virtual reality glasses in a virtual environment, it is aimed to learn the important details of the mentioned transportation systems and drilling machine with the help of interactive information boxes. Visual models of the drift, ground supporting, production area, transportation and production systems of a virtual underground mine are designed in order to enable user to navigate in a sample mine through virtual reality helmet in the Unity3D. With this thesis, mining engineering students are tried to gain some basic information about an underground pit in a virtual reality environment. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Sanal gerçeklik | en_US |
dc.subject | Yeraltı madenciliği | en_US |
dc.subject | Eğitim | en_US |
dc.subject | Unity | en_US |
dc.title | Yeraltı madenciliği eğitiminde Bazı sanal gerçeklik uygulamaları | en_US |
dc.title.alternative | Some virtual reality applications In underground mining education | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.department | Mühendislik Fakültesi | en_US |
dc.identifier.startpage | 1 | en_US |
dc.identifier.endpage | 110 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |
dc.contributor.institutionauthor | Gürsoy, Mustafa | |