Duygusal zekânın örgütsel sinizme etkisi: Otel işletmeleri işgörenleri üzerinde bir araştırma
Künye
PELİT, E., & AYANA, Ç. (2016). Duygusal Zekânın Örgütsel Sinizme Etkisi Otel İşletmeleri İşgörenleri Üzerinde Bir Araştırma The Effect Of Emotional Intelligence on Organizational Cynicism Research on Hotel Employees. Şletme Araştırmaları Dergisi, 8(2), 45–76.Özet
Bu çalışmanın amacı, otel işletmeleri işgörenlerinin duygusal zekâ düzeylerinin
örgütsel sinizm davranışları üzerindeki etkisinin belirlenmesidir. Afyonkarahisar
merkezde faaliyet gösteren beş yıldızlı otel işletmeleri işgörenleri üzerinde
gerçekleştirilen bu çalışmada; veriler anket tekniği ile toplanmış olup, katılımcıların
duygusal zekâ ve örgütsel sinizm düzeyleri, betimsel istatistikler kullanılarak
çözümlenmiştir. Ayrıca katılımcıların duygusal zekâ ile örgütsel sinizm düzeylerinin
bazı bireysel özelliklerine göre farklılık gösterip göstermediği t-testi ve one-way anova
testi ile analiz edilmiştir. Buna ilave olarak işgörenlerin duygusal zekâ ile örgütsel
sinizm düzeyleri arasındaki ilişki/etkinin belirlenmesinde korelasyon ve regresyon
analizlerinden faydalanılmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgular, otel işletmeleri
işgörenlerinin duygusal zekâ ile örgütsel sinizm düzeyleri arasında ters yönlü bir
ilişkinin olduğunu ortaya koymuştur. Bu doğrultuda işgörenlerin duygusal zekâ
düzeyleri arttıkça örgüte yönelik geliştirmiş oldukları sinizm
tutumlarında/davranışlarında bir azalma meydana gelmektedir. The aim of this study is to determine the effect emotional intelligence on hotel
employees' organizational cynicism behavior. This study has been carried out on the
employees working in the five star hotels in Afyonkarahisar and the data was gathered
through survey technique. The emotional intelligence and organizational cynicism level
of the participants were analyzed using descriptive statistics. Also, whether participants'
emotional intelligence and organizational cynicism level vary according to some
individual characteristics hypothesis was analyzed with t-test and one-way ANOVA test.
In addition, correlation and regression analysis were utilized in determining the
effect/relationship between levels of the hotel employees' emotional intelligence and organizational cynicism. The findings from the research show that there is an inverse
relationship between hotel employees’ organizational cynicism level and emotional
intelligence level. In this direction, it was found out that as the employees' emotional
intelligence level increases, their attitude towards organizational cynicism decreases.
Kaynak
İşletme Araştırmaları DergisiCilt
8Sayı
2Koleksiyonlar
- Makaleler [43]