Turizm işletmelerinde insan kaynakları yönetimi işlevi olarak performans değerlendirme ve sorunlar: Kavramsal bir değerlendirme
Künye
PELİT, E., & ÇETİN, A. (2019). Turizm İşletmelerinde İnsan Kaynakları Yönetimi İşlevi Olarak Performans Değerlendirme Ve Sorunlar Kavramsal Bir Değerlendirme. İstanbul Aydın Üniversitesi Dergisi, 11(2), 165–203.Özet
Bu çalışma, hizmet kalitesi ve müşteri memnuniyetinin doğrudan çalışan
performansına bağlı olduğu turizm işletmelerinde, performans değerlendirme
faaliyetlerinde ortaya çıkan sorunların belirlenmesi, önlenmesi ve önlenmesinde
insan kaynakları biriminin rolünü incelemek amacıyla gerçekleştirilmiştir.
Performans değerlendirme, özellikle emek faktörünün üretimde belirleyici
olduğu hizmet işletmeleri için en önemli insan kaynakları fonksiyonlarından
biridir. Performans değerlendirme, işletme içinde yer alan çalışanlar,
yöneticiler ve işletmenin kendisi için çeşitli faydalar sağlayan bir süreçtir.
İşletme verimliliğine doğrudan etki eden bu sürecin hatasız planlanması,
yürütülmesi, sonuçlandırılması ve sonuçların değerlendirilmesi çok önemlidir.
Ancak performans değerlendirmenin bu önemine rağmen, ne kadar doğru
gerçekleştirildiği ve sonuçlarının ne kadar doğru olduğu konusunda tartışmalar
sürmektedir. Çalışan performansının hizmet işletmelerindeki önemi göz önünde
bulundurularak, bu çalışmada performans değerlendirme ile ilgili gerçekleştirilmiş
kuramsal ve uygulamalı çalışmalar ile mevcut uygulamalar dahilinde elde
edilen bilgileri değerlendirmek amacıyla ulaşılabilen kaynaklar doküman incelemesi yöntemiyle taranmıştır. Ayrıca yazarların turizm sektöründeki
yaşamış oldukları bireysel deneyim ve gözlemlerine dayanarak elde ettikleri
sonuçları literatürden elde ettikleri verilerle birleştirerek turizm işletmelerindeki
performans değerlendirmeye ilişkin sorunların belirlenmesi amaçlanmıştır.
Çalışma sonucunda belirlenen sorunların çözümüne ilişkin insan kaynakları
departmanının rolüne ve çözüm önerilerine yer verilmiştir. This study was conducted to investigate the performance appraisal errors,
prevention of these errors and the role of the human resource units in the
identification and prevention of errors in the performance appraisal activities
in tourism enterprises where service quality and customer satisfaction are
directly related to employee performance. Performance appraisal is one of the
most important human resource functions for service enterprises, in which the
labor is the predictive factor in production. Performance appraisal is a process
that provides various benefits for employees, managers, and the business. It is
crucial to plan, execute, finalize and evaluate the results without error in this
process, which has a direct impact on the eficiency of the business. Despite this
importance of performance evaluation, the debate continues over the accuracy of
the performance appraisal processes and results. Considering the importance of
employee performance on service performance, in the study, the resources that can
be reached to evaluate, the theoretical and practical studies about the performance
appraisal and the information obtained within the existing applications have been
scanned using the document review method. It is also aimed to determine the
errors related to performance appraisals in tourism enterprises by combining
the results obtained by the authors based on their individual experiences and
observations in the tourism sector. At the end of the study, the role of the human
resources department in resolving the identified problems was discussed and
solution suggestions were given.
Kaynak
İstanbul Aydın Üniversitesi DergisiCilt
11Sayı
2Bağlantı
https://dx.doi.org/10.17932/IAU.IAUD.m.13091352.2019.2/42.165-203https://hdl.handle.net/11630/8508
Koleksiyonlar
- Makaleler [43]