Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorPelit, Elbeyi
dc.contributor.authorÇetin, Ahmet
dc.date.accessioned2020-12-30T12:57:57Z
dc.date.available2020-12-30T12:57:57Z
dc.date.issued2019en_US
dc.identifier.citationPELİT, E., & ÇETİN, A. (2019). Turizm İşletmelerinde İnsan Kaynakları Yönetimi İşlevi Olarak Performans Değerlendirme Ve Sorunlar Kavramsal Bir Değerlendirme. İstanbul Aydın Üniversitesi Dergisi, 11(2), 165–203.en_US
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.17932/IAU.IAUD.m.13091352.2019.2/42.165-203
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/8508
dc.description.abstractBu çalışma, hizmet kalitesi ve müşteri memnuniyetinin doğrudan çalışan performansına bağlı olduğu turizm işletmelerinde, performans değerlendirme faaliyetlerinde ortaya çıkan sorunların belirlenmesi, önlenmesi ve önlenmesinde insan kaynakları biriminin rolünü incelemek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Performans değerlendirme, özellikle emek faktörünün üretimde belirleyici olduğu hizmet işletmeleri için en önemli insan kaynakları fonksiyonlarından biridir. Performans değerlendirme, işletme içinde yer alan çalışanlar, yöneticiler ve işletmenin kendisi için çeşitli faydalar sağlayan bir süreçtir. İşletme verimliliğine doğrudan etki eden bu sürecin hatasız planlanması, yürütülmesi, sonuçlandırılması ve sonuçların değerlendirilmesi çok önemlidir. Ancak performans değerlendirmenin bu önemine rağmen, ne kadar doğru gerçekleştirildiği ve sonuçlarının ne kadar doğru olduğu konusunda tartışmalar sürmektedir. Çalışan performansının hizmet işletmelerindeki önemi göz önünde bulundurularak, bu çalışmada performans değerlendirme ile ilgili gerçekleştirilmiş kuramsal ve uygulamalı çalışmalar ile mevcut uygulamalar dahilinde elde edilen bilgileri değerlendirmek amacıyla ulaşılabilen kaynaklar doküman incelemesi yöntemiyle taranmıştır. Ayrıca yazarların turizm sektöründeki yaşamış oldukları bireysel deneyim ve gözlemlerine dayanarak elde ettikleri sonuçları literatürden elde ettikleri verilerle birleştirerek turizm işletmelerindeki performans değerlendirmeye ilişkin sorunların belirlenmesi amaçlanmıştır. Çalışma sonucunda belirlenen sorunların çözümüne ilişkin insan kaynakları departmanının rolüne ve çözüm önerilerine yer verilmiştir.en_US
dc.description.abstractThis study was conducted to investigate the performance appraisal errors, prevention of these errors and the role of the human resource units in the identification and prevention of errors in the performance appraisal activities in tourism enterprises where service quality and customer satisfaction are directly related to employee performance. Performance appraisal is one of the most important human resource functions for service enterprises, in which the labor is the predictive factor in production. Performance appraisal is a process that provides various benefits for employees, managers, and the business. It is crucial to plan, execute, finalize and evaluate the results without error in this process, which has a direct impact on the eficiency of the business. Despite this importance of performance evaluation, the debate continues over the accuracy of the performance appraisal processes and results. Considering the importance of employee performance on service performance, in the study, the resources that can be reached to evaluate, the theoretical and practical studies about the performance appraisal and the information obtained within the existing applications have been scanned using the document review method. It is also aimed to determine the errors related to performance appraisals in tourism enterprises by combining the results obtained by the authors based on their individual experiences and observations in the tourism sector. At the end of the study, the role of the human resources department in resolving the identified problems was discussed and solution suggestions were given.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİstanbul Aydın Üniversitesi Dergisien_US
dc.identifier.doi10.17932/IAU.IAUD.m.13091352.2019.2/42.165-203en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPerformans Değerlendirmeen_US
dc.subjectTurizm İşletmelerien_US
dc.subjectİnsan Kaynakları İşlevlerien_US
dc.titleTurizm işletmelerinde insan kaynakları yönetimi işlevi olarak performans değerlendirme ve sorunlar: Kavramsal bir değerlendirmeen_US
dc.title.alternativePerformance appraisals as a human resources management function and its’ problems in tourism establishments: A conceptual evaluationen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalİstanbul Aydın Üniversitesi Dergisien_US
dc.departmentAfyon Kocatepe Üniversitesi, Turizm Fakültesien_US
dc.authorid0000-0002-6418-801Xen_US
dc.authorid0000-0002-0753-8175en_US
dc.identifier.volume11en_US
dc.identifier.startpage165en_US
dc.identifier.endpage203en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.contributor.institutionauthorPelit, Elbeyi


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

  • Makaleler [43]
    Makale, olgu sunumu, editöre mektup vb.

Basit öğe kaydını göster