Duygusal zekânın iletişim becerilerine etkisi: Turizm öğrencileri üzerinde bir araştırma
Künye
PELİT, E., KARAÇOR, M., & KILIÇ, İ. (2018). Duygusal Zekânin İletişim Becerilerine Etkisi Turizm Öğrencileri Üzerinde Bir Araştırma. Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 20(1), 81–107.Özet
Bu araştırmada, lisans düzeyinde turizm eğitimi almakta olan öğrencilerin
duygusal zekâ düzeylerinin iletişim becerileri üzerindeki etkisinin belirlenmesi
amaçlanmıştır. Araştırmanın evreni Afyon Kocatepe Üniversitesi Turizm Fakültesi
öğrencilerinden oluşmaktadır. Araştırma kapsamındaki öğrencilerin duygusal zekâ
düzeyleri ile iletişim becerilerinin belirlenmesinde anket tekniğinden faydalanılmış olup,
söz konusu fakültede kayıtlı olan öğrenciler içerisinden örneklem yöntemiyle seçilen 524
kişiye anket uygulanmış ve elde edilen bulgular araştırmanın amacı doğrultusunda
yorumlanmıştır. Bu kapsamda ankete katılan öğrencilerin duygusal zekâ düzeylerinin ve
iletişim becerilerinin genelde yüksek olduğu belirlenmiştir. Ayrıca araştırma kapsamındaki
turizm öğrencilerinin duygusal zekâ düzeyleri ile iletişim becerileri arasında anlamlı
düzeyde pozitif yönlü bir ilişki tespit edilmiştir. Diğer bir anlatımla araştırma
kapsamındaki öğrencilerin, duygusal zekâ düzeyleri yükseldikçe iletişim becerileri de
yükseldiği araştırmanın göze çarpan bulguları arasındadır. Ayrıca, araştırmada
gerçekleştirilen regresyon analizi sonuçlarına göre, duygusal zekânın öğrencilerin iletişim
becelerini etkilediği ortaya konulmuştur. Duygusal zekâ alt boyutları ile iletişim becerileri
arasındaki ilişkiyi belirlemek için yapılan çoklu doğrusal regresyon analizi sonuçlarına
göre; duyguların değerlendirilmesi ve iyimserlik ruh halinin düzenlenmesi ile iletişim
becerileri arasında kuvvetli bir ilişki olduğu tespit edilmiştir. Yine kadın öğrencilerin erkek
öğrencilere göre duygusal zekâ düzeylerinin daha yüksek olduğu araştırmadan çıkan
sonuçlar arasındadır. In this study, it is aimed to determine the effect of undergraduate tourism students'
levels of emotional intelligence on communication skills. The study population consisted
students of Afyon Kocatepe University Faculty of Tourism. Within the scope of the
research, questionnaire technique was used to determine students' communication skills
and emotional intelligence. The questionnaire applied to 524 people selected by sampling
method and the obtained data was reviewed within the purpose of the research. In this
context, the surveyed students' emotional intelligence and communication skills were
determined to be usually high. It was identified that there was also a significantly positive
correlation between emotional intelligence and communication skills of tourism students.
In other words among the findings it was found that when emotional intelligence of
surveyed students rise, their communication skills also become higher. Furthermore,
according to the results of the regression analysis conducted in the research, it was
revealed that emotional intelligence affected the communication skills of the students.
According to the results of multiple linear regression analysis to determine the relationship
between emotional intelligence sub-dimensions and communication skills; it was found that
there was a strong relationship between evaluation of emotions and optimism mood
regulation and communication skills. Also it was identified that female students' emotional
intelligence levels are higher than male students
Kaynak
Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü DergisiCilt
20Sayı
1Bağlantı
http://dx.doi.org/10.16953/ deusosbil.27968https://dergipark.org.tr/tr/pub/deusosbil/issue/36903/279686
https://hdl.handle.net/11630/8515
Koleksiyonlar
- Makaleler [43]