Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorPelit, Elbeyi
dc.contributor.authorKaraçor, Musa
dc.contributor.authorKılıç, İbrahim
dc.date.accessioned2020-12-30T12:58:54Z
dc.date.available2020-12-30T12:58:54Z
dc.date.issued2018en_US
dc.identifier.citationPELİT, E., KARAÇOR, M., & KILIÇ, İ. (2018). Duygusal Zekânin İletişim Becerilerine Etkisi Turizm Öğrencileri Üzerinde Bir Araştırma. Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 20(1), 81–107.en_US
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.16953/ deusosbil.27968
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/deusosbil/issue/36903/279686
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/8515
dc.description.abstractBu araştırmada, lisans düzeyinde turizm eğitimi almakta olan öğrencilerin duygusal zekâ düzeylerinin iletişim becerileri üzerindeki etkisinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın evreni Afyon Kocatepe Üniversitesi Turizm Fakültesi öğrencilerinden oluşmaktadır. Araştırma kapsamındaki öğrencilerin duygusal zekâ düzeyleri ile iletişim becerilerinin belirlenmesinde anket tekniğinden faydalanılmış olup, söz konusu fakültede kayıtlı olan öğrenciler içerisinden örneklem yöntemiyle seçilen 524 kişiye anket uygulanmış ve elde edilen bulgular araştırmanın amacı doğrultusunda yorumlanmıştır. Bu kapsamda ankete katılan öğrencilerin duygusal zekâ düzeylerinin ve iletişim becerilerinin genelde yüksek olduğu belirlenmiştir. Ayrıca araştırma kapsamındaki turizm öğrencilerinin duygusal zekâ düzeyleri ile iletişim becerileri arasında anlamlı düzeyde pozitif yönlü bir ilişki tespit edilmiştir. Diğer bir anlatımla araştırma kapsamındaki öğrencilerin, duygusal zekâ düzeyleri yükseldikçe iletişim becerileri de yükseldiği araştırmanın göze çarpan bulguları arasındadır. Ayrıca, araştırmada gerçekleştirilen regresyon analizi sonuçlarına göre, duygusal zekânın öğrencilerin iletişim becelerini etkilediği ortaya konulmuştur. Duygusal zekâ alt boyutları ile iletişim becerileri arasındaki ilişkiyi belirlemek için yapılan çoklu doğrusal regresyon analizi sonuçlarına göre; duyguların değerlendirilmesi ve iyimserlik ruh halinin düzenlenmesi ile iletişim becerileri arasında kuvvetli bir ilişki olduğu tespit edilmiştir. Yine kadın öğrencilerin erkek öğrencilere göre duygusal zekâ düzeylerinin daha yüksek olduğu araştırmadan çıkan sonuçlar arasındadır.en_US
dc.description.abstractIn this study, it is aimed to determine the effect of undergraduate tourism students' levels of emotional intelligence on communication skills. The study population consisted students of Afyon Kocatepe University Faculty of Tourism. Within the scope of the research, questionnaire technique was used to determine students' communication skills and emotional intelligence. The questionnaire applied to 524 people selected by sampling method and the obtained data was reviewed within the purpose of the research. In this context, the surveyed students' emotional intelligence and communication skills were determined to be usually high. It was identified that there was also a significantly positive correlation between emotional intelligence and communication skills of tourism students. In other words among the findings it was found that when emotional intelligence of surveyed students rise, their communication skills also become higher. Furthermore, according to the results of the regression analysis conducted in the research, it was revealed that emotional intelligence affected the communication skills of the students. According to the results of multiple linear regression analysis to determine the relationship between emotional intelligence sub-dimensions and communication skills; it was found that there was a strong relationship between evaluation of emotions and optimism mood regulation and communication skills. Also it was identified that female students' emotional intelligence levels are higher than male studentsen_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherDokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisien_US
dc.identifier.doi10.16953/ deusosbil.27968en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDuygusal Zekâen_US
dc.subjectİletişim Becerilerien_US
dc.subjectTurizmen_US
dc.subjectTurizm Öğrencilerien_US
dc.titleDuygusal zekânın iletişim becerilerine etkisi: Turizm öğrencileri üzerinde bir araştırmaen_US
dc.title.alternativeThe effect of emotional intelligence on communication skills: A study on tourism studentsen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalDokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisien_US
dc.departmentAfyon Kocatepe Üniversitesi, Turizm Fakültesien_US
dc.authorid0000-0002-6418-801Xen_US
dc.identifier.volume20en_US
dc.identifier.startpage81en_US
dc.identifier.endpage107en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.contributor.institutionauthorPelit, Elbeyi
dc.contributor.institutionauthorKaraçor, Musa
dc.contributor.institutionauthorKılıç, İbrahim


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

  • Makaleler [43]
    Makale, olgu sunumu, editöre mektup vb.

Basit öğe kaydını göster