Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Mühendis ve Mühendislik Algılarının ve Yöntem Olarak Mühendislik-Dizayna Bakış Açılarının İncelenmesi
Özet
Bu araştırmanın amacı fen bilgisi öğretmen adaylarının mühendisli ve mühendislik algılarını ve yöntem
olarak mühendislik-dizayna bakış açılarının incelenmesidir. Araştırmada veri toplama aracı olarak anket
yöntemi kullanılmıştır. Ankette Likert tipi çoktan seçmeli, açık uçlu sorulardan veve birserbest çizim
sorusu kullanılmıştır. Çalışmanın araştırma grubunu, 2011-2012 akademik yılında Erciyes Üniversitesi
Eğitim Fakültesi Fen ve Bilgisi Öğretmenliği bölümünde son sınıfta öğrenim gören 44 öğretmen adayı
oluşturmaktadır. Öğretmen adaylarından Mühendisliğin Önemi, Mühendisliğe Aşinalık, Mühendisliğin
Özellikleri, Mühendislerin Özellikleri ile ilgili soruları cevaplamaları istenmiştir. Ayrıcaöğretmen
adaylarının mühendislik-dizayn ile ilgili serbest çizim yapmaları istenerek bilişsel altyapılarının
değerlendirilmesi sağlanmıştır ve sonuçlar kodlama sistemiyle değerlendirilmiştir. Bu çalışmanın ışığında
öğretmen adaylarının mühendisliğe ve mühendislere ilişkin algıları mühendislik-dizaynı yöntem olarak
nasıl gördükleri belirlenmiştir. The aim of this study is to examine preservice elementary science teachers' perspectives on
engineering-design as context. Survey was used as a data collection method in the research. The survey
included Likert scale multiple choice questions, open-ended questions and a drawing question. The
subjects of the study were 44 preservice elementary science teachers who were senior students at
Erciyes University, College . The subjects were asked to answer questions about Importance of
engineering, familiarity with engineering, characteristics of engineering, and characteristics of
engineers. In addition, pre-service teachers were asked to draw about engineers to make a detailed
analysis of their cognitive backgrounds. The results was evaluated by a coding system. In the light of this
study, teachers' perceptions of engineering, engineers and engineering-design as an instructional
context were determined.
Kaynak
Fen Bilimleri DergisiCilt
12Sayı
1Bağlantı
http://hdl.handle.net/11630/862Koleksiyonlar
- Cilt 12 : Sayı 1 [18]