Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorMarulcu, İsmail
dc.contributor.authorSungur, Kibar
dc.date2014-11-21
dc.date.accessioned2014-11-21T09:21:38Z
dc.date.available2014-11-21T09:21:38Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.issn2147-5296
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11630/862
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı fen bilgisi öğretmen adaylarının mühendisli ve mühendislik algılarını ve yöntem olarak mühendislik-dizayna bakış açılarının incelenmesidir. Araştırmada veri toplama aracı olarak anket yöntemi kullanılmıştır. Ankette Likert tipi çoktan seçmeli, açık uçlu sorulardan veve birserbest çizim sorusu kullanılmıştır. Çalışmanın araştırma grubunu, 2011-2012 akademik yılında Erciyes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Fen ve Bilgisi Öğretmenliği bölümünde son sınıfta öğrenim gören 44 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Öğretmen adaylarından Mühendisliğin Önemi, Mühendisliğe Aşinalık, Mühendisliğin Özellikleri, Mühendislerin Özellikleri ile ilgili soruları cevaplamaları istenmiştir. Ayrıcaöğretmen adaylarının mühendislik-dizayn ile ilgili serbest çizim yapmaları istenerek bilişsel altyapılarının değerlendirilmesi sağlanmıştır ve sonuçlar kodlama sistemiyle değerlendirilmiştir. Bu çalışmanın ışığında öğretmen adaylarının mühendisliğe ve mühendislere ilişkin algıları mühendislik-dizaynı yöntem olarak nasıl gördükleri belirlenmiştir.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study is to examine preservice elementary science teachers' perspectives on engineering-design as context. Survey was used as a data collection method in the research. The survey included Likert scale multiple choice questions, open-ended questions and a drawing question. The subjects of the study were 44 preservice elementary science teachers who were senior students at Erciyes University, College . The subjects were asked to answer questions about Importance of engineering, familiarity with engineering, characteristics of engineering, and characteristics of engineers. In addition, pre-service teachers were asked to draw about engineers to make a detailed analysis of their cognitive backgrounds. The results was evaluated by a coding system. In the light of this study, teachers' perceptions of engineering, engineers and engineering-design as an instructional context were determined.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMühendislik-Dizayn; Legolar; Fen ve Teknoloji Eğitimi; Öğretmen Adaylarıen_US
dc.titleFen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Mühendis ve Mühendislik Algılarının ve Yöntem Olarak Mühendislik-Dizayna Bakış Açılarının İncelenmesien_US
dc.title.alternativeInvestigating Pre-Service Science Teachers’ Perspectives on Engineers, Engineering and Engineering Design as Contexten_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalFen Bilimleri Dergisien_US
dc.departmentErciyes Üniversitesi Eğitim Fakültesi, İlköğretim Bölümü, Kayseri. Kilis 7 Aralık Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İlköğretim Bölümüen_US
dc.identifier.volume12en_US
dc.identifier.startpage13en_US
dc.identifier.endpage23en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Yayınıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster