dc.contributor.author | Aliemeke, Blessing Ngozi Goodluck | |
dc.contributor.author | Oladeinde, M. H. | |
dc.date.accessioned | 2021-07-02T08:23:06Z | |
dc.date.available | 2021-07-02T08:23:06Z | |
dc.date.issued | 2020 | en_US |
dc.identifier.citation | Alıemeke, B , Oladeinde, M . (2020). Effect of Wear on the Microstructure of Recycled Al –Si Pistons . Afyon Kocatepe Üniversitesi Uluslararası Mühendislik Teknolojileri ve Uygulamalı Bilimler Dergisi , 3 (2) , 45-51 . | en_US |
dc.identifier.uri | https://dergipark.org.tr/tr/pub/akuumubd/issue/56619/744884 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11630/8750 | |
dc.description.abstract | Wear has a tendency of initiating adverse conditions in an automobile engine system. The piston is an
important engine component which withstands severe thermal stresses in an engine. Scrap pistons
which constitute environmental nuisance will be recycled. A reduced value of wear rate of the pistons
determined to be 1.15µg/m was noticed to have an improved microstructure which retains toughness
and hardness required for optimal working condition. While wear rate high value of 6.04µg/m yielded
micrograph of pistons which produced less pronounced needle shaped eutectic silicon paricles. The
micrographs of the aluminium alloy cast piston produced from scraps generator pistons. The result
shows primary α-aluminium particles at the background of the structural matrix of the piston alloy.
Also, needle shaped near eutectic silicon particles are noticed to be dispersed in the microstructure of
the imported piston alloys. | en_US |
dc.description.abstract | Aşınma, bir otomobil motor sisteminde olumsuz koşulları başlatma eğilimindedir. Piston, bir motordaki
şiddetli termal gerilimlere dayanan önemli bir motor bileşenidir. Çevresel rahatsızlık oluşturan hurda
pistonlar geri dönüştürülecek. 1,15 µg / m olarak belirlenen pistonların aşınma oranının azaltılmış bir
değerinin, optimum çalışma koşulu için gerekli olan tokluğu ve sertliği koruyan gelişmiş bir mikro yapıya
sahip olduğu fark edilmiştir. 6.04 µg / m'lik yüksek aşınma hızı değeri, daha az belirgin iğne şeklinde
ötektik silikon parçacıklar üreten pistonların mikrografını vermiştir. Hurda jeneratör pistonlarından
üretilen alüminyum alaşımlı döküm pistonun mikrografları. Sonuçlar piston alaşımının yapısal matrisinin
arka planında birincil a-alüminyum parçacıklarını göstermektedir. Ayrıca, ötektik silikon partiküllerine
yakın iğne şeklindeki partiküllerin ithal edilen piston alaşımlarının mikroyapısında dağıldığı fark edilir. | en_US |
dc.language.iso | eng | en_US |
dc.publisher | Afyon Kocatepe Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Wear Rate | en_US |
dc.subject | Microstructure | en_US |
dc.subject | Micrograph | en_US |
dc.subject | α-Aluminium | en_US |
dc.subject | Aşınma Oranı | en_US |
dc.subject | Mikroyapı | en_US |
dc.subject | Mikrograf | en_US |
dc.subject | α-Alüminyum | en_US |
dc.title | Effect on wear of the microstructure of recycled al-si pistons | en_US |
dc.title.alternative | Geri dönüştürülmüş al-si pistonlarda mikroyapılarının aşınma etkisi | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Afyon Kocatepe Üniversitesi Uluslararası Mühendislik Teknolojileri ve Uygulamalı Bilimler Dergisi | en_US |
dc.department | Fakülteler, Teknoloji Fakültesi, Makine Mühendisliği Bölümü | en_US |
dc.authorid | 0000-0003-2681-3790 | en_US |
dc.authorid | 0000-0003-2681-3790 | en_US |
dc.identifier.volume | 3 | en_US |
dc.identifier.startpage | 45 | en_US |
dc.identifier.endpage | 51 | en_US |
dc.identifier.issue | 2 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Uluslararası Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarı | en_US |