Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorOcak, Gürbüz
dc.contributor.authorKarakuş, Gülçin
dc.date.accessioned2021-07-05T07:32:46Z
dc.date.available2021-07-05T07:32:46Z
dc.date.issued2019en_US
dc.identifier.citationKarakuş, G , Ocak, G . (2019). Öğretmen Adaylarının Dijital Okuryazarlık Öz-yeterlilik Becerilerinin Farklı Değişkenler Açısından İncelenmesi . Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , 21 (1) , 129-147 .en_US
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/akusosbil/issue/43639/466549
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.32709/akusosbil.466549
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/8763
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı öğretmen adaylarının dijital okur-yazarlık öz-yeterlilik becerilerini cinsiyet, öğrenim görmekte oldukları bölüm, anne ve baba eğitim durumu, mezun oldukları okul türü, bilgisayar erişim olanakları açısından incelemektir. Çalışmada Ocak ve Karakuş (2018) tarafından geliştirilen “Öğretmen Adaylarının Dijital Okuryazarlık Öz-yeterliliği Ölçeği (ÖADOÖÖ)” olarak adlandırılan Cronbach-Alpha iç tutarlık sayısı 0. 961 olan likert tipi ölçek kullanılmıştır. Çalışmanın örneklemini Ege Bölgesinde bir üniversitede öğrenim gören 284 öğrenci oluşturmaktadır. Çalışmanın verileri 2018-2019 eğitim öğretim yılı güz döneminde elde edilmiştir. Çalışma sonucunda öğretmen adaylarının dijital okuryazarlık öz-yeterliklerinin yüksek olduğu, cinsiyetin bir alt boyutta etkili olduğu, anne baba eğitim durumunun etkili olmadığı, bilgisayar öğretmenliği bölümünün dijital okuryazarlık öz-yeterlik düzeyinin yüksek olduğu ve meslek liselerinden mezun olan öğretmen adaylarının dijital okuryazarlık öz-yeterlik düzeylerinin düşük olduğu sonucuna ulaşılmıştır.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study is to examine the digital literacy self-efficacy skills of pre-service teachers in terms of gender, the department they study, the educational status of their parents, the type of school they graduate, and having computer or not. In this study, Digital Literacy Self-Efficacy Scale of Pre-service Teachers (ÖADOÖÖ) was used. Scale was developed by the Ocak and Karakuş (2018). The scale’s Cronbach-Alpha co-efficiency was 0.961. The sample of the study consists of 284 students studying at a university in the Aegean Region. The data of the study were obtained in the fall semester of 2018-2019 academic year. According to the results it is concluded that the pre-service teachers have high levels of digital literacy self-efficacy, gender is effective in one sub-dimension, pre-service teachers’ parents’ education status is not effective, the level of digital literacy self-efficacy of the computer teaching department is high and that the digital literacy self-efficacy levels of vocational high schools are low.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.doi10.32709/akusosbil.466549en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÖğretmen Adaylarıen_US
dc.subjectDijital Okuryazarlıken_US
dc.subjectÖz-Yeterliken_US
dc.subjectPreservice Teachersen_US
dc.subjectDigital Literacyen_US
dc.subjectSelf Efficacyen_US
dc.titleÖğretmen adaylarının dijital okuryazarlık öz-yeterlilik becerilerinin farklı değişkenler açısından incelenmesien_US
dc.title.alternativeAn investigation of digital literacy self-efficacy skills of pre-service teachers in terms of different variablesen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAfyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.departmentFakülteler, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümüen_US
dc.authorid0000-0001-8568-0364en_US
dc.authorid0000-0002-0587-4079en_US
dc.identifier.volume21en_US
dc.identifier.startpage129en_US
dc.identifier.endpage147en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.contributor.institutionauthorOcak, Gürbüz
dc.contributor.institutionauthorKarakuş, Gülçin


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster