dc.contributor.author | Elitaş, Özlem | |
dc.date.accessioned | 2021-07-14T13:51:21Z | |
dc.date.available | 2021-07-14T13:51:21Z | |
dc.date.issued | 30.06.2019 | en_US |
dc.identifier.citation | Elitaş, Ö . (2019). MESUD CEMİL’İN KLÂSİK KORO ANLAYIŞI . Afyon Kocatepe Üniversitesi Akademik Müzik Araştırmaları Dergisi , 5 (10) , 1-14 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/amader/issue/50092/576023 | en_US |
dc.identifier.uri | https://dergipark.org.tr/tr/pub/amader/issue/50092/576023 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11630/8880 | |
dc.description.abstract | Cumhuriyet döneminde “Klâsik Koro” icrası Mesud Cemil’le başlamıştır. Mesud Cemil, Batı Müziği korolarına yakın bir anlayışla Klâsik Türk Müziği eserlerinin icra edilmesini amaçlamıştır. Bu anlayışla Tarihî Türk Mûsikîsi Ünison Erkekler Korosu'nu kurarak, repertuar seçiminde, Klâsik Türk Müziği’nin “klâsik fasıl” olarak adlandırılan eserlerine yer vermiş ve bu durumun farklı koroların repertuar seçimlerinde de etkili olmasını sağlamıştır.
Çalışmada kaynak tarama yöntemi kullanılarak Mesud Cemil’in klâsik koro anlayışının üzerinde durulmuş, farklı görüşlere yer verilerek, koro icrasının geleneksel icra üzerindeki etkisi irdelenmiştir. Aynı zamanda TRT İstanbul Radyosu'nda 08.08.1961 tarihinde yayınlanan Mesud Cemil yönetimindeki "Klâsik Koro"'nun konser repertuarı incelenmiştir.
Seçilen repertuarın incelenmesi sonucunda elde edilen veriler yorumlanarak, Mesud Cemil’in klâsik koro anlayışındaki temel unsurlar tespit edilmiştir. | en_US |
dc.description.abstract | Mesud Cemil aimed Classical Turkish Music products’ performance with a close perspective of Western Music. With this understanding and forming Classical Turkish Music Choir, he gave place to Classical Turkish Music Works which are named as “Classical Fasıl” in chosing his repertoire and he became effective in different choir’s repertoire selections with that.
In this study Literature Review method has been used and laid emphasis on Mesud Cemil’s Classical Choir perspective, including different ideas in order to examine the effect of Choir performance on Traditional Performances. At the same time, “Classical Choirs” concert repertoire that is directed by Mesud Cemil in İstanbul TRT Radio broadcast in 08.08.1961, is examined and classified.
As a result of the chosed repertoire’s examination, with the interpretation of the obtained data, basic elements in Mesud Cemil’s Classical Choir understanding have been identified. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Afyon Kocatepe Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Mesud Cemil | en_US |
dc.subject | Klâsik Türk Müziği | en_US |
dc.subject | Klâsik Koro | en_US |
dc.subject | Classical Turkish Music | en_US |
dc.subject | Classical Choir | en_US |
dc.title | Mesud Cemil’in klâsik koro anlayışı | en_US |
dc.title.alternative | Classical chorus perspective of Mesud Cemil | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Akademik Müzik Araştırmaları Dergisi “AMADER” | en_US |
dc.department | Afyon Kocatepe Üniversitesi | en_US |
dc.authorid | 0000-0001-5262-6396 | en_US |
dc.identifier.volume | 5 | en_US |
dc.identifier.startpage | 1 | en_US |
dc.identifier.endpage | 14 | en_US |
dc.identifier.issue | 10 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.contributor.institutionauthor | Elitaş, Özlem | |