Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorRasul, Zerin
dc.date.accessioned2021-07-16T07:01:52Z
dc.date.available2021-07-16T07:01:52Z
dc.date.issued30.06.2019en_US
dc.identifier.citationRasul, Z . (2019). Çağdaş Özbek Bestecilerin Pİyano Eserleri (Rustam Abdullayev'le Habibulla Rahimov'un Piyano Besteleri Üzerine) . Afyon Kocatepe Üniversitesi Akademik Müzik Araştırmaları Dergisi , 5 (10) , 15-26 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/amader/issue/50092/557620en_US
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/amader/issue/50092/557620
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/8882
dc.description.abstractÖzbekistan, yetmiş yıllık süre içinde Sovyetler Birliği’ni oluşturan on beş cumhuriyetten biri olmuştur. Doksanlı yılların başında Sovyetler Birliği’nin yıkılması ile on beş ülke, bağımsız cumhuriyetler olarak ortaya çıkmıştır. Yaşanan bu gelişmelerden sonra, eskiden merkez Moskova’ya bağlı olan hayatın farklı yönlerinin (ekonomi, siyasal ve kamusal yaşam, eğitim sistemi, sağlık ve kültür) yeniden düzenlenmesi gerekmiştir. Birçok alanda olduğu gibi Özbekistan’ın kültür hayatında da büyük değişiklikler yaşanmıştır. Yeni topluluklar, kurumlar, milli halk dans ve şarkı grupları ortaya çıkmıştır. Özbek halkının geleneksel ile güzel sanatlar dallarında sergileri düzenlenmeye başlamıştır. Aynı zamanda, yurtdışında da bu yeni cumhuriyet kendini aktif bir şekilde göstermeye başlamıştır. Ülkelerini yurtdışında temsil etme görevini Özbek sanatçılar üstlenmiştir. Özbek besteciler, eserlerinde Batı müziği stillerine ve kurallarına bağlı kalarak halkın geleneksel ezgi, şarkı ve danslarını da sıkça kullanmışlardır. Özbek halkının masal ve destanlarına da eserlerinin temalarında yer vermişlerdir. Doksanlı yılların başından bu yana Özbekistan’ın yeni nesil piyanistleri, dünya sahnelerinde Özbek bestecilerin piyano için yazdıkları eserleri çalarak ülkelerini temsil etmektedirler. Bu makalede, Özbekistan’ın yirmi beş seneyi aşkın bağımsızlık yılları içerisinde yaşanan kültürel gelişimi ve piyano için yazılmış başlıca eserler incelenmiştir.en_US
dc.description.abstractOver a period of seventy years, Uzbekistan had been one of the fifteen constituent republics of the Soviet Union. Following the dissolution of the Soviet Union in mid-90s, these fifteen republics manifested themselves as sovereign countries. The economy, political and public life, education system, healthcare, art and culture, in a few words the elements which could be regarded as the sustenance of a nation and daily life, and was formerly centralized in Moscow, had to be regenerated during the political landscape. Because of the regeneration, the cultural life of Uzbekistan underwent a radical change. In line with this purpose, new societies, institutions, national dance and music ensembles were founded. The newly founded Republic of Uzbekistan began putting itself on the map actively, and in this sense, the Uzbek artists were the first ones who took the responsibility of representing their countries abroad. Even though the Uzbek composers wrote music using the Western forms and styles, they commonly used the traditional folk tunes, music and dance in their music. They chose the traditional folk tales and myths as the themes of their works. This article covers the piano music written by Uzbek composers, how the Uzbek piano music reflects the steps of independence of a country over twenty-five years, and a sensitive approach to performance of Uzbek piano music in this sense.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.36442/AMADER.20191055034en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÖzbekistanen_US
dc.subjectPiyanoen_US
dc.subjectÖzbek Bestecileren_US
dc.subjectUzbekistanen_US
dc.subjectPianoen_US
dc.subjectUzbek Composersen_US
dc.titleÇağdaş Özbek Bestecilerin piyano eserleri (Rustam Abdullayev'le Habibulla Rahimov'un piyano besteleri üzerine)en_US
dc.title.alternativeContemporary uzbek composers’ piano works on Rustam Abdullayev and Habibulla Rahimov’s piano worksen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAkademik Müzik Araştırmaları Dergisi “AMADER”en_US
dc.departmentSeçinizen_US
dc.authorid0000-0002-3255-2331en_US
dc.identifier.volume5en_US
dc.identifier.startpage15en_US
dc.identifier.endpage26en_US
dc.identifier.issue10en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster