Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorBozkuş, Kıvanç
dc.date.accessioned2021-07-16T08:12:18Z
dc.date.available2021-07-16T08:12:18Z
dc.date.issued31.01.2019en_US
dc.identifier.citationBozkuş, K . (2019). Öğretmen Adaylarının Bilgi Uçurma Tutumları . Journal of Theoretical Educational Science , 12 (1) , 97-115 . DOI: 10.30831/akukeg.396497en_US
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/626128
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/8886
dc.description.abstractBu araştırma, öğretmen adaylarının mesleki hayatlarında karşılaşabilecekleri bir etik soruna ilişkin bilgi uçurma tutumları ile cinsiyet, sınıf düzeyi ve programa göre tutumlardaki farklılıkları belirlemek amacıyla yürütülmüştür. Veriler tarama yöntemiyle 377 eğitim fakültesi öğrencisinden araştırma kapsamında geliştirilen araç kullanılarak toplanmıştır. Bulgulara göre öğretmen adaylarının etik sorunu ciddiye alsalar dahi onu çözmek için girişimde bulunmayabilecekleri, içsel bilgi uçurma tutumlarının dışsal bilgi uçurma tutumlarından anlamlı derecede daha yüksek olduğu, bilgi uçurmak yerine etik sorunu bizzat çözmeyi daha çok tercih ettikleri, az bir kısmının etik sorunların altında yatan haklı nedenlerin olabileceğini varsaydıkları, geleneksel bilgi uçurma yollarını sosyal medya aracılığıyla bilgi uçurmadan daha çok tercih ettikleri, sosyal medya aracılığıyla bilgi uçurmada kimliklerini gizleme ihtiyacı duymadıkları, bilgi uçurma tutumlarının cinsiyet ve sınıf düzeyine göre farklılık göstermezken programa göre farklılık gösterdiği belirlenmiştir. Varılan sonuçların nedenlerinin araştırılması, öğretmen eğitiminde bilgi uçurmaya ilişkin konulara yer verilmesi ve bilgi uçurmanın olumsuz sonuçlarının engellenmesi için yasal düzenlemelerin yapılması önerilmiştir.en_US
dc.description.abstractThis research was conducted to determine the whistleblowing attitudes of prospective teachers about an ethical problem they may encounter in their professional lives and the differences in attitudes based on gender, seniority and program. By employing survey method, the data were collected from 377 education faculty students using the tool developed in the research. According to findings, even if the ethical problem is considered as serious by the prospective teachers, they may not attempt to solve it, that the internal whistleblowing attitudes are significantly higher than the external whistleblowing attitudes, they prefer to solve the ethical problem in person instead of whistleblowing, they prefer traditional whistleblowing ways instead of social media, they do not need to hide their identities when whistleblowing through social media, the whistleblowing attitudes do not differ according to the gender and seniority but according to the program. It has been proposed to investigate the causes of the results, to include information on whistleblowing in teacher education, and to make legal arrangements to prevent the negative consequences of whistleblowing.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.doi10.30831/akukeg.396497en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectBilgi Uçurmaen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEtiken_US
dc.subjectTutumen_US
dc.subjectÖğretmenen_US
dc.subjectWhistleblowingen_US
dc.subjectEducationen_US
dc.subjectEthicsen_US
dc.subjectAttitudeen_US
dc.subjectTeacheren_US
dc.titleÖğretmen adaylarının bilgi uçurma tutumlarıen_US
dc.title.alternativeWhistleblowing attitudes of teacher candidatesen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalKuramsal Eğitimbilim Dergisien_US
dc.departmentFakülteler, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümüen_US
dc.authorid0000-0002-4787-3664en_US
dc.identifier.volume12en_US
dc.identifier.startpage97en_US
dc.identifier.endpage115en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster