Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorDurnalı, Mehmet
dc.date.accessioned2021-07-27T06:49:11Z
dc.date.available2021-07-27T06:49:11Z
dc.date.issued30.04.2019en_US
dc.identifier.citationDurnalı, M . (2019). Ortaokul Öğretmenlerinin Görüşlerine Göre Okul Müdürlerinin Sergilediği Teknolojik Liderlik Davranış Düzeyi . Journal of Theoretical Educational Science , 12 (2) , 401-430 . DOI: 10.30831/akukeg.449484en_US
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/692029
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/8917
dc.description.abstractBu çalışmada; ortaokul öğretmenlerinin görüşlerine göre; öğretmenlerin teknoloji kullanımında okul müdürlerinin sergilediği teknolojik liderlik davranışlarının düzeylerini; bu düzeylerde çeşitli değişkenler (cinsiyet, yaş, mesleki kıdem, eğitim durumu, okuldaki görev süresi ve müdürle çalışma süresi) temelinde istatistiki açıdan anlamlı farklılık olup olmadığını tespit etmek amaçlanmıştır. Betimsel tarama modeline uygun nicel veri toplama ve analizi süreçleri uygulanmıştır. 2017-2018 eğitim öğretim yılı bahar döneminde, Ankara İli Mamak ilçesine bağlı ortaokullarda görevli 442 öğretmenin görüşleri, Durnalı (2018) tarafınca geliştirilen “Okul Müdürü Teknolojik Liderlik Davranış Ölçeği (OMTLD-Ö)” aracılığıyla verilere dönüştürülmüştür. OMTLD-Ö; motivasyon, yönlendirme, altyapı ve hukuk olmak üzere dört boyut altında on sekiz maddeden oluşmaktadır. Temel sonuçlara göre; öğretmenler, öğretmenlerin teknoloji kullanımında okul müdürlerinin sergilediği teknolojik liderlik davranışlarına; motivasyon, yönlendirme, altyapı ve hukuk alt boyutları ve davranışlar toplamı bağlamında katılmaktadırlar. Bu katılma durumlarının herhangi birisinde, öğretmenlerin cinsiyeti, yaşı, mesleki kıdemi, öğrenim durumu, okuldaki görev süresi ve okul müdürüyle çalışma süresi değişkenleri alt grupları temelinde görüş farklılığı oluşmamıştır.en_US
dc.description.abstractThis research aims to examine the level of technological leadership behaviors of the secondary school principals in the use of technology by teachers according to secondary school teachers’ views on the basis of some variables. The quantitative method was used. The study group consisted of 442 teachers from secondary schools in Mamak district of Ankara. The data was collected through "School Principals Technological Leadership Behavior Scale (SPTLB-S)” developed by Durnalı (2018). SPTLB-S consists of eighteen items under four factors which are motivation, direction, infrastructure, and law. According to the main result; teachers’ views regarding technological leadership behaviors of the secondary school principals in the use of technology by teachers is at a “high (4/5)” level for general and all sub-dimensions. There were no statistically meaningful differences found in terms of all independent variables (gender, age, working experience, education status, working-years spent in the same school, and the duration of working with the principal).en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.doi10.30831/akukeg.449484en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTeknolojik Liderliken_US
dc.subjectOkul Yönetimien_US
dc.subjectLiderliken_US
dc.subjectTeknolojien_US
dc.subjectOkul Müdürüen_US
dc.subjectÖğretmenen_US
dc.subjectTechnological Leadershipen_US
dc.subjectLeadershipen_US
dc.subjectTechnologyen_US
dc.subjectSchool Principalen_US
dc.subjectTeacheren_US
dc.titleOrtaokul öğretmenlerinin görüşlerine göre okul müdürlerinin sergilediği teknolojik liderlik davranış düzeyien_US
dc.title.alternativeTechnological leadership behavior level of secondary schools principals according to teachers’ viewsen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalKuramsal Eğitimbilim Dergisien_US
dc.departmentFakülteler, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümüen_US
dc.authorid0000-0002-1318-9362en_US
dc.identifier.volume12en_US
dc.identifier.startpage401en_US
dc.identifier.endpage430en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster