Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorGeçici, Mehmet Ertürk
dc.contributor.authorAydın, Mehmet
dc.date.accessioned2021-07-27T06:58:35Z
dc.date.available2021-07-27T06:58:35Z
dc.date.issued30.04.2019en_US
dc.identifier.citationGeçici, M , Aydın, M . (2019). Sekizinci Sınıf Öğrencilerinin Geometri Problemi Kurma Becerileri ile Geometri Öz-Yeterlik İnançları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi . Journal of Theoretical Educational Science , 12 (2) , 431-456 . DOI: 10.30831/akukeg.456427en_US
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/692032
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/8918
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, sekizinci sınıf öğrencilerinin farklı problem kurma durumlarında geometri problemi kurma becerileri ile geometriye yönelik öz-yeterlik inançları arasındaki ilişkiyi incelemektir. Bunun yanında öğrencilerin geometri problemi kurma becerileri cinsiyet, anne-baba eğitim durumu, genel akademik başarı ve matematik dersi başarısı açısından araştırılmıştır. Tarama modeli ile yürütülen çalışmanın örneklemini sekizinci sınıfta öğrenim görmekte olan 151 öğrenci oluşturmuştur. Araştırmacılar tarafından geliştirilen “Geometri Problemi Kurma Testi” ve Cantürk-Günhan ve Başer (2007) tarafından geliştirilen “Geometriye Yönelik Öz-Yeterlik Ölçeği” veri toplama araçları olarak kullanılmıştır. Verilerin analizi sonucunda öğrencilerin geometri problemi kurma testi puanlarının cinsiyete göre anlamlı farklılık göstermediği ancak anne-baba eğitim durumlarına göre anlamlı bir farklılık gösterdiği bulunmuştur. Öğrencilerin geometri problemi kurma testi puanlarının hem genel akademik başarılarına göre hem de matematik dersindeki başarılarına göre anlamlı bir farklılık gösterdiği belirlenmiştir. Ayrıca öğrencilerin geometri problemi kurma becerileri ile geometriye yönelik öz-yeterlik inançları arasında orta düzeyde ve anlamlı bir ilişki olduğu ortaya çıkmıştır.en_US
dc.description.abstractThe aim of this research is to investigate the relationship between geometry problem posing skills and self-efficacy beliefs towards geometry of the eighth grade students in different problem posing situations. In addition, geometry problem posing skills of the students has been researched in terms of gender, parental education status, general academic success and mathematics course success. The sample of the study conducted by the survey model was composed of 151 students who were studying in the eighth grade. The "Geometry Problem Posing Test" developed by the researchers and the "Self-Efficacy Scale Toward Geometry" developed by Cantürk-Günhan and Başer (2007) were used as data collection tools. As a result of the analysis of data, it was found that the scores of the students' geometry problem posing test did not show any significant difference according to the gender but they showed a significant difference according to the educational status of the parents. It has been determined that students' geometry problem posing test scores show a significant difference according to both general academic achievement and mathematics achievement. Moreover, it was found that there is a moderate correlation and significant relationship between geometry problem posing skills of students and their self-efficacy beliefs towards geometry.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.doi10.30831/akukeg.456427en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectAkademik Başarıen_US
dc.subjectGeometriye Yönelik Öz-Yeterlik İnançlarıen_US
dc.subjectGeometri Problemi Kurmaen_US
dc.subjectOrtaokul Öğrencilerien_US
dc.subjectAcademic Successen_US
dc.subjectSelf-Efficacy Beliefs Towards Geometryen_US
dc.subjectGeometry Problem Posingen_US
dc.subjectMiddle School Studentsen_US
dc.titleSekizinci sınıf öğrencilerinin geometri problemi kurma becerileri ile geometri öz-yeterlik inançları arasındaki ilişkinin incelenmesien_US
dc.title.alternativeInvestigation of the relationship between eighth grade students’ geometry problem posing skills and their geometry self-efficacy beliefsen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalKuramsal Eğitimbilim Dergisien_US
dc.departmentFakülteler, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümüen_US
dc.authorid0000-0002-5250-1419en_US
dc.authorid0000-0002-0718-8662en_US
dc.identifier.volume12en_US
dc.identifier.startpage431en_US
dc.identifier.endpage456en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.contributor.institutionauthorGeçici, Mehmet Ertürk


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster