Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorOluk, Ali
dc.contributor.authorÇakır, Recep
dc.date.accessioned2021-07-27T08:28:45Z
dc.date.available2021-07-27T08:28:45Z
dc.date.issued30.04.2019en_US
dc.identifier.citationOluk, A , Çakır, R . (2019). Üniversite Öğrencilerinin Bilgisayarca Düşünme Becerilerinin Mantıksal Matematiksel Zekâ ve Problem Çözme Becerileri Açısından İncelenmesi . Journal of Theoretical Educational Science , 12 (2) , 457-473 . DOI: 10.30831/akukeg.351312en_US
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/692720
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/8920
dc.description.abstractİçerisinde birçok alt becerisi kapsayan bilgisayarca düşünme (Computational Thinking) kavramı ülkemiz için henüz bir kavram birliğine ulaşılamamış olsa da son yapılan müfredat çalışmaları ile daha fazla dikkat çekmeye başlamıştır. Bu çalışmada ilişkisel tarama modeli kullanılarak meslek yüksekokulu öğrencilerinin bilgisayarca düşünme becerileri ile problem çözme becerisi ve mantıksal matematiksel zekâ özalgıları arasındaki ilişkinin incelenmesi hedeflenmiştir. Çalışmaya farklı bölümlerden 126 kız 111 erkek toplam 237 öğrenci katılmıştır. Bilgisayarca düşünme beceri düzeyleri, mantıksal matematiksel zekâ özalgı ölçeği ve problem çözme envanterinin kullanıldığı çalışmada bölümler arası ölçülmek istenen beceri düzeyleri arasındaki farkı incelemek için ANOVA testi uygulanmıştır. Bu beceriler arasındaki ilişkiyi incelemek için verilere Pearson Korelason testi uygulanmıştır. Yapılan analizler sonucunda öğrencilerin bilgisayarca düşünme becerileri ile mantıksal matematiksel zeka özalgıları ve problem çözme beceri düzeyleri arasında pozitif yönde anlamlı bir ilişki olduğu bulunmuştur. Yapılan ANOVA analizleri sonucunda; bölümler arasında bilgisayarca düşünme beceri düzeyleri ile mantıksal matematiksel zeka düzeyleri açısından anlamlı farklılıklar bulunduğu fakat problem çözme becerileri açısından anlamlı farklılıklar olmadığı görülmüştür.en_US
dc.description.abstractAlthough there is no consensus in our country on the concept of Computational Thinking which consists of many sub skills, it has started to attract more interest with recent curriculum studies. This study aimed to explore the relationship between vocational college students’ computational thinking skills and their problem solving skills and logical mathematical intelligence self-perceptions by correlational survey method. A total of 237 students (126 females, 111 males) from different departments participated in this study. Computational thinking skill levels scale, logical mathematical intelligence self-perception scale, and problem-solving inventory were used as instruments. ANOVA test was run to examine the difference between departments the skill levels measured. Pearson correlation test was run on the data to investigate the relationships between these skills. As a result of the analyses, it was found that there was a positive significant relationship between the students' computational thinking skills and logical mathematical intelligence problems and problem solving skill levels. As a result of ANOVA analysis; there were significant differences among the departments on computational thinking skills and logical mathematical intelligence levels, but it was observed that problem-solving skills were not significant differences among the departments.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.doi10.30831/akukeg.351312en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectBilgisayarca Düşünmeen_US
dc.subjectProblem Çözmeen_US
dc.subjectMantıksal Matematiksel Zekaen_US
dc.subjectComputational Thinkingen_US
dc.subjectProblem Solvingen_US
dc.subjectLogical Mathematical Intelligenceen_US
dc.titleÜniversite öğrencilerinin bilgisayarca düşünme becerilerinin mantıksal matematiksel zekâ ve problem çözme becerileri açısından incelenmesien_US
dc.title.alternativeInvestigating university students’ computational thinking skills in terms of logical mathematical intelligence problem solving skillsen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalKuramsal Eğitimbilim Dergisien_US
dc.departmentFakülteler, Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümüen_US
dc.authorid0000-0002-2246-7563en_US
dc.authorid0000-0002-2641-5007en_US
dc.identifier.volume12en_US
dc.identifier.startpage457en_US
dc.identifier.endpage473en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster