Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorEergün, Esin
dc.contributor.authorKurnaz, Fatma Betül
dc.date.accessioned2021-07-27T09:16:28Z
dc.date.available2021-07-27T09:16:28Z
dc.date.issued30.04.2019en_US
dc.identifier.citationErgün, E , Kurnaz, F . (2019). E-öğrenme Ortamlarında Öğrenme Stilleri ve Akademik Başarı Arasındaki İlişkinin İncelenmesi . Journal of Theoretical Educational Science , 12 (2) , 532-549 . DOI: 10.30831/akukeg.407029en_US
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/692045
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/8925
dc.description.abstractBu çalışmada e-öğrenme ortamlarındaki öğrencilerin öğrenme stillerinin akademik başarı üzerindeki etkisi araştırılmıştır. Araştırmada “e-öğrenme stilleri, çevrim içi derslere katılım, video kayıtlarını izleme değişkenleri akademik başarının yordayıcısı mıdır?” sorusuna yanıt aranmıştır. Araştırma ölçme ve değerlendirme dersi kapsamında öğretim yönetim sistemi üzerinden 14 hafta boyunca çevrimiçi derslerle yürütülmüştür. Öğrencilere bu kurs sonunda pedagojik formasyon eğitim sertikası verilmiştir. Araştırmada 2016-2017 öğretim yılında uzaktan eğitim yoluyla pedagojik formasyon eğitimi alan 501 öğrenciye (351 kadın, 150 erkek) Gülbahar ve Alper (2014) tarafından geliştirilen E-Öğrenme Stilleri Ölçeği ve Başarı testi uygulanmıştır. Araştırmacılar tarafından geliştirilen, araştırma grubuna benzeyen başka bir grupta denenerek güvenilir ve geçerli sonuçlar verdiği belirlenen Başarı Testi çalışma grubuna uygulanarak, bu testten alınan puanlar akademik başarının ölçüsü olarak kabul edilmiştir. Verilerin çözümlenmesinde aşamalı çoklu regresyon analizi kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre, çevrimiçi derslere katılma, video kayıtlarını izleme, aktif öğrenme stili ve bağımsız öğrenme stili e-öğrenme ortamında akademik başarıyı yordamaktadır. Bu dört değişken akademik başarıdaki toplam varyansın %7’sini açıklamaktadır.en_US
dc.description.abstractIn this study, the effects of students learning styles on academic achievement was investigated in e-learning environments and the answer for the question “are e-learning style, participation in online course and watching the lecture videos offline predictors of academic achievement?” is tried to examined. E-Learning Style Scale (Gülbahar and Alper, 2014) and Achievement Test were applied 501 (350 female and 151 male) students who received pedagogical formation education in e-learning environment during the 2016-2017 academic year. The research was carried out online with learning management systems in the measurement and assessment course for 14 weeks. The certificate of pedagogical formation was given to students at the end of the course. The Achievement Test developed by researchers. This test was tested in another group similar to the study group and found reliable and valid results. The scores obtained from this test were accepted as a measure of academic achievement. Data were analyzed by stepwise multiple regression analyses. According to the results, participation in online course, watching video recordings, active learning style and independent learning style were found as predictors of students’ academic achievement. These four variables account for 7% of the total variance in academic achievement.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.doi10.30831/akukeg.407029en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectE-Learningen_US
dc.subjectLearning Stylesen_US
dc.subjectAcademic Achievementen_US
dc.titleE-öğrenme ortamlarında öğrenme stilleri ve akademik başarı arasındaki ilişkinin incelenmesien_US
dc.title.alternativeInvestigation of the relations between e-learning style and academic achievement in e-learning environmenten_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalKuramsal Eğitimbilim Dergisien_US
dc.departmentFakülteler, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümüen_US
dc.authorid0000-0002-1443-514Xen_US
dc.authorid0000-0002-7042-2159en_US
dc.identifier.volume12en_US
dc.identifier.startpage532en_US
dc.identifier.endpage549en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster