Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorTaşgın, Adnan
dc.contributor.authorKorucuk, Murat
dc.date.accessioned2021-07-27T09:22:38Z
dc.date.available2021-07-27T09:22:38Z
dc.date.issued30.04.2019en_US
dc.identifier.citationTaşgın, A , Korucuk, M . (2019). Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Çoklu Zekâ Alanlarının İncelenmesi . Journal of Theoretical Educational Science , 12 (2) , 550-575 . DOI: 10.30831/akukeg.426706en_US
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/692048
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/8926
dc.description.abstractBu çalışmada üniversite öğrencilerinin çoklu zekâ alanlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi amaçlanmıştır. Nicel araştırma yöntemlerinden tarama modelinin kullanıldığı bu çalışmanın evrenini bir devlet üniversitesinin meslek yüksekokulunda 2017 - 2018 eğitim - öğretim yılı bahar yarıyılında öğrenim gören öğrenciler oluşturmaktadır. Örneklemi ise ilgili evrenden basit seçkisiz örnekleme yöntemi ile belirlenen 260 öğrenci oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak “Kişisel Bilgi Formu” ve Armstrong (1993) tarafından geliştirilen ve Saban (2002) tarafından düzenlenen “Çoklu Zekâ Alanları Envanteri” kullanılmıştır. Normallik varsayımlarının karşılanıp karşılanmadığına ilişkin yapılan analizler sonucunda verilerin normal dağılmadığı belirlenmiştir. Verilerin analizinde parametrik olmayan testlerden, Mann Whitney U testi ile Kruskal Wallis testi kullanılmıştır. Çalışmada öğrencilerin Çoklu Zekâ Alanları Envanteri’ne verdikleri cevaplar değerlendirilmiş ve sosyal zeka seviyelerinin yüksek olduğu, diğer zeka seviyelerinin ise düşük olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca araştırma sonucunda öğrencilerin cinsiyetleri ile çoklu zeka alanları arasında anlamlı farklılığa rastlanmazken, öğretim türleri ve bölümleri ile çoklu zeka alanları arasında istatistiksel olarak anlamlı farklılıklara rastlanmıştır.en_US
dc.description.abstractIn this study, it has been aimed to examine the multiple intelligence areas of vocational school students in terms of various variables. The target population of this study in which the survey model, one of the quantitative research methods has been used constitutes the students who receive education in the vocational schools of a state university during spring semester of 2017-2018 academic year. The sample is composed of 260 students determined by simple random sampling method from the related target population. As data collection tool, "Personal Information Form" and "Multiple Intelligence Areas Inventory" that was developed by Armstrong (1993) and organized by Saban (2002) have been used. As a result of the normality analyses, it has been determined that the data are not normally distributed. Thus, Mann Whitney U test and Kruskal Wallis test which are not among the parametric tests have been used in the data analyses. In the study, the answers given by the students to the Multiple Intelligence Areas Inventory were evaluated and the results indicated that students’ interpersonal intelligence levels were found high and the other intelligence levels were low. In addition to this, while the results of the study did not reveal any significant differences between the genders of students and multiple intelligence areas, statistically significant differences were found between the types of education, departments and multiple intelligence areas.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.doi10.30831/akukeg.426706en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÇoklu Zekâ Kuramıen_US
dc.subjectMeslek Yüksekokulu Öğrencilerien_US
dc.subjectZekâ Alanlarıen_US
dc.subjectMultiple Intelligence Theoryen_US
dc.subjectVocational School Studentsen_US
dc.subjectMultiple Intelligencesen_US
dc.titleMeslek yüksekokulu öğrencilerinin çoklu zekâ alanlarının incelenmesien_US
dc.title.alternativeInvestigation of multiple ıntelligence areas of vocational school students of higher educationen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalKuramsal Eğitimbilim Dergisien_US
dc.departmentFakülteler, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümüen_US
dc.authorid0000-0002-3704-861Xen_US
dc.authorid0000-0001-5147-9865en_US
dc.identifier.volume12en_US
dc.identifier.startpage550en_US
dc.identifier.endpage575en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster