Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorSancak, Tuğba
dc.contributor.authorYıldırım, Bilal
dc.date.accessioned2021-07-27T10:42:40Z
dc.date.available2021-07-27T10:42:40Z
dc.date.issued30.04.2019en_US
dc.identifier.citationSancak, T , Yıldırım, B . (2019). Okullarda Mekansal Düzenleme Memnuniyet Ölçeği: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması . Journal of Theoretical Educational Science , 12 (2) , 635-655 . DOI: 10.30831/akukeg.441999en_US
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/692056
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/8929
dc.description.abstractMadde-toplam ve madde-kalan korelasyon analizi sonucunda anlamlı ilişki bulunmuştur. %27’lik alt ve üst grup bağımsız t testi sonucunda faktörler arası madde ayırt ediciliği (p<.001) anlamlı bulunmuştur. Araştırmanın sonucunda “Mekansal Düzenleme Memnuniyet Ölçeği” öğretmenlerin okullarda yapılan düzenlemelere ilişkin memnuniyet algılarını ortaya koyacak geçerli ve güvenilir bir ölçme aracı olduğu analizler sonucunda belirlenmiştir. Kaiser-Meyer-Olkin (KMO=.923) ve Bartlett’s (Bartletts Test of Sphericity= 4178.148) testleri sonucunda verilerin AFA için uygun bulunmuştur. Ölçeğin 4 faktörde toplam 23 maddeden oluştuğu, 23 maddenin toplam varyansın %59.586’unu açıkladığı tespit edilmiştir. Doğrulayıcı faktör analizi sonucunda ölçeğin uyum değerleri “kabul edilebilir” ve “mükemmel” ölçüsünde olduğu görülmüş ve 4 faktörlü yapısı doğrulanmıştır. Ölçeğin Cronbach-Alpha güvenirlik katsayısı ise .93 olarak temsil edilmiştir. Bu araştırmada okullardaki mekansal düzenlemelere yönelik öğretmenlerin memnuniyet düzeylerini belirlemeyi hedefleyen geçerlilik ve güvenirlik çalışmaları yapılmış bir ölçek geliştirmek amacıyla “Okullarda Mekansal Düzenleme Memnuniyet Ölçeği: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması” araştırma konusu olarak belirlenmiştir. Araştırma nicel genel tarama modelindedir. 2017-2018 eğitim-öğretim yılında İstanbul İli Avrupa yakasında ortaokul ve liselerde görev yapan öğretmenlerden oluşan evrenden basit seçkisiz örnekleme ile seçilen 368 öğretmen örneklem grubunu oluşturmaktadır. Araştırmanın amacı doğrultusunda ölçek geliştirme basamakları doğrultusunda 104 maddeden oluşan madde havuzu oluşturulmuştur. Alınan uzman ve öğretmen görüşleri doğrultusunda 47 maddelik taslak ölçek oluşturulmuştur. 401 öğretmene taslak ölçek uygulanmış 368 ölçek değerlendirmeye alınmıştır. Ölçeğin geçerlilik çalışması kapsamında açımlayıcı ve doğrulayıcı faktör analizi çalışmaları yapılmış, güvenirliliği içi tutarlılığı analiz edilmiştir.en_US
dc.description.abstractIn this research, "Spatial Regulation Satisfaction Scale on Schools: Validity and Reliability Study" was defined as a research topic in order to develop a scale with validity and reliability studies aiming to determine teachers' satisfaction levels for spatial arrangements in schools. The research is in the quantitative general screening model. In the academic year 2017-2018, 368 teachers selected by simple simple sampling from the class consisting of teachers working in secondary schools and high schools in Istanbul-Europe-Europe constitute the sample group. In line with the aim of the research, a pool of substances consisting of 104 items was formed in line with the stages of scale development. A 47-item draft scale was drawn up in the direction of expert and teacher opinions. 401 teachers were applied to the draft scale and 368 scales were evaluated. Explanatory and confirmatory factor analysis studies were carried out within the validity study of the scale and the consistency within the reliability was analyzed. As a result of the tests of Kaiser-Meyer-Olkin (KMO = .923) and Bartlett's (Bartletts Test of Sphericity = 4178.148), the data were found suitable for AFA. It was determined that the scale consists of 23 items in 4 factors and 59.59% of the total variance of 23 items. As a result of the confirmatory factor analysis, it was observed that the compliance values ​​of the scale were "acceptable" and "perfect" and the 4 factorial structure was confirmed. The Cronbach-Alpha reliability coefficient of the scale was .93. A significant relationship was found as a result of item-total and item-remaining correlation analysis. The item discrimination between the factors was found to be significant (p <.001) as a result of 27% lower and upper group independent t test. As a result of the research, "Spatial Regulation Satisfaction Scale" was determined as a result of analyzes that teachers were a valid and reliable measurement tool that would reveal the satisfaction perceptions about the regulations made at the schools.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.doi10.30831/akukeg.441999en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMekansal Düzenlemeen_US
dc.subjectMemnuniyeten_US
dc.subjectOkullarda Mekansal Düzenlemeen_US
dc.subjectEğitim Binalarıen_US
dc.subjectSpatial Arrangementen_US
dc.subjectSatisfactionen_US
dc.subjectSpatial Arrangement in Schoolsen_US
dc.subjectEducational Buildingsen_US
dc.titleOkullarda mekansal düzenleme memnuniyet ölçeği: geçerlik ve güvenirlik çalışmasıen_US
dc.title.alternativeSpatial adjustment satisfaction scale on schools: validity and reliability studyen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalKuramsal Eğitimbilim Dergisien_US
dc.departmentAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.authorid0000-0001-6225-5859en_US
dc.identifier.volume12en_US
dc.identifier.startpage635en_US
dc.identifier.endpage655en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal - Editör Denetimli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster