Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorTabuk, Mesut
dc.date.accessioned2021-07-27T10:47:53Z
dc.date.available2021-07-27T10:47:53Z
dc.date.issued30.04.2019en_US
dc.identifier.citationTabuk, M . (2019). Lisansüstü Tezlerde Bilgisayar Destekli Matematik Öğretimi Uygulamaları: Meta-sentez Çalışması . Journal of Theoretical Educational Science , 12 (2) , 656-677 . DOI: 10.30831/akukeg.433539en_US
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/692068
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/8930
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı bilgisayar destekli matematik öğretimi ile ilgili yapılmış tezlerin sistematik bir incelemesini yapmak yapılan bu araştırmalar üzerine bir tematik içerik analizi (meta-sentez) gerçekleştirmektir. Bu amaç doğrultusunda, Türkiye'de 1993 ve 2016 yılları arasında tamamlanan toplam 64 tez içerik analizi sürecine dâhil edilmiştir. Tezler, yayın yılı, tür, üniversite, enstitü ve kullanılan bilgisayar uygulamaları gibi değişkenlere göre incelenmiştir. Meta-analizine ait sonuçlar, frekans ve yüzde oranları içeren tablolarla sunulmuştur. Araştırma sonucunda, tezlerin çoğunluğunun 2008 yılından sonra yazıldığı ve eğitim bilimleri enstitülerinde yüksek lisans tezi olarak sunulduğu görülmüştür. Ayrıca öğretici yazılımlar, bilgisayar cebir sistemlerinin ve dinamik matematik yazılımlarının en sık kullanılan bilgisayar destekli matematik öğretimi uygulamaları olduğu görülmektedir. Araştırmadan elde edilen sonuçların, gelecekte yeni araştırmalar için Türkiye'deki matematik eğitimcileri ve araştırmacılar için bir rehberlik sağlayacağı umulmaktadır. Elde edilen bu sonuçlara göre, matematik eğitimcileri ve araştırmacılar için bazı önerilerde bulunulmuştur. Araştırma eğilimlerinin izlenmesi ve gözden geçirilmesine yönelik benzer içerik analizi çalışmalarının Türkiye'de her beş yılda bir tekrarlanması özellikle önerilmektedir.en_US
dc.description.abstractThe objective of this study is to provide a systematic review of theses and dissertations about computer assisted mathematics teaching and to present a meta-synthesis review of these studies. For the objective of this research study, a total of 64 theses and dissertations completed in Turkey between 1993 and 2016 were included in the systematic review process. Theses and dissertations were examined based on some variables: year of publication, type, university, institution and used computer programs. The results of the systematic review were presented by tables including frequencies and percentages. As a result of the study, it was found that majority of researches were presented after the year 2008 and as master thesis at educational science graduate school. In addition, computer software for teaching mathematics, computer algebra systems (CAS) and dynamic mathematics software (DMS) were used most commonly as a computer assisted teaching application. It is hoped that the results of the study will provide a guidance for mathematics educators, and researchers for new researches in the future. According to these obtained results, some recommendations were made for mathematics educators, and researchers. It is also especially recommended that a similar study be repeated in every five years in Turkey in order to monitor and review the research trends.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.doi10.30831/akukeg.433539en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectBilgisayar Desteklien_US
dc.subjectMatematik Öğretimien_US
dc.subjectMeta-Sentezen_US
dc.subjectLisansüstü Tezleren_US
dc.subjectComputer-Assisteden_US
dc.subjectMathematics Teachingen_US
dc.subjectMeta-Synthesisen_US
dc.subjectTheses and Dissertationsen_US
dc.titleLisansüstü tezlerde bilgisayar destekli matematik öğretimi uygulamaları: meta-sentez çalışmasıen_US
dc.title.alternativeComputer assisted mathematics teaching in dissertations: a meta-synthesis studyen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalKuramsal Eğitimbilim Dergisien_US
dc.departmentFakülteler, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümüen_US
dc.authorid0000-0003-1547-3073en_US
dc.identifier.volume12en_US
dc.identifier.startpage656en_US
dc.identifier.endpage677en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster