Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÖzdemir, Tuncay Yavuz
dc.contributor.authorOehan, Mustafa
dc.date.accessioned2021-07-27T11:04:48Z
dc.date.available2021-07-27T11:04:48Z
dc.date.issued30.04.2019en_US
dc.identifier.citationÖzdemir, T , Orhan, M . (2019). Öğretmenlerin Okul, Okul Yöneticisi ve Öğrenci Velisi Kavramlarına Yönelik Metaforik Algıları . Journal of Theoretical Educational Science , 12 (2) , 701-726 . DOI: 10.30831/akukeg.453716en_US
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/691435
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/8932
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı; öğretmenlerin okul, okul yöneticisi ve öğrenci velisi kavramlarına ilişkin algılarını metaforlar aracılığıyla belirlemektir. Okul, okul yöneticisi ve öğrenci velisi kavramlarının iç içe geçmiş ve birbiriyle ilişkili oldukları düşüncesinden hareketle her bir kavram için üretilen mecazlar yoluyla bütüncül değerlendirmeler yapmak amaçlanmıştır. Bu araştırma, nitel araştırma yöntemleri arasında yer alan olgu bilim (fenomenoloji) deseninde gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu 2017-2018 eğitim öğretim yılında Elazığ İl Milli Eğitim Müdürlüğü’ne bağlı ilkokul, ortaokul ve liselerde görev yapan öğretmenler oluşturmaktadır. Tamamıyla ön görüşmeler yapılarak, görüşlerini belirtmekten kaçınmayacaklarını belirten 40 öğretmen çalışma grubuna dahil edilmiştir. Araştırma verileri, çalışma grubundan “Okul …gibidir. Çünkü…”, “Okul yöneticisi …gibidir. Çünkü…” ve “Öğrenci velisi …gibidir. Çünkü…” şeklinde verilen cümlelerdeki boş bırakılan yerleri tamamlamaları ile elde edilmiştir. Veriler içerik analizi yöntemi ile çözümlenmiştir. Öğretmenlerin metafor ifadeleri temalara ayrıldığında, okul kavramı ile ilgili yaşam alanı olarak okul; okul yöneticisi kavramı ile ilgili lider olarak okul yöneticisi ve öğrenci velisi kavramı ile ilgili ana unsur olarak öğrenci velisi algısının yüksek olduğu görülmektedir.en_US
dc.description.abstractThe purpose of this study is to determine teachers’ perceptions regarding the concepts of school, school manager and student’s parents by means of metaphors. The study also aims to make holistic evaluations through the metaphors produced for each concept, with the idea that school, school manager and student-parents concepts are intertwined and interrelated. This research was carried out in a phenomenological pattern which is one of the qualitative research methods. The study group was composed of primary, secondary and high school teachers affiliated to Elazığ Provincial National Education Directorate in the academic year of 2017-2018. In the research 40 teachers were reached with the method of random sampling. The research data was obtained from the study group by completing the blanks in the sentences given in the form of "School is like…. Because ... ", "School manager is like…... Because ... " and "Student’s parents are like ... Because ... " The data were analyzed by content analysis method. When the metaphorical expressions of the teachers were divided into the themes, the study indicated that the perceptions regarding school as a living space related to the school concept; school manager as a leader related to the concept of the school manager and student’s parents as a main component related to student’s parents was high.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.doi10.30831/akukeg.453716en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMetaforen_US
dc.subjectOkul Yöneticisien_US
dc.subjectÖğrenci Velisien_US
dc.subjectÖğretmen Algısıen_US
dc.subjectMetaphoren_US
dc.subjectSchoolen_US
dc.subjectSchool Manageren_US
dc.subjectStudent’s Parentsen_US
dc.subjectTeacher’s Opinionen_US
dc.titleÖğretmenlerin okul, okul yöneticisi ve öğrenci velisi kavramlarına yönelik metaforik algılarıen_US
dc.title.alternativeMetaphorical perceptions of teachers towards school, school manager and student’s parentsen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalKuramsal Eğitimbilim Dergisien_US
dc.departmentFakülteler, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümüen_US
dc.authorid0000-0001-6474-5915en_US
dc.authorid0000-0002-6254-6733en_US
dc.identifier.volume12en_US
dc.identifier.startpage701en_US
dc.identifier.endpage726en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster