Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorYILMAZSOY, Burak
dc.contributor.authorKaraman, Mehmet
dc.date.accessioned2021-07-27T11:42:18Z
dc.date.available2021-07-27T11:42:18Z
dc.date.issued30.04.2019en_US
dc.identifier.citationYılmazsoy, B , Kahraman, M . (2019). Uzaktan Eğitim Öğrencilerinin Öz-Yönetimli Öğrenme Becerilerinin İncelenmesi . Journal of Theoretical Educational Science , 12 (2) , 783-818 . DOI: 10.30831/akukeg.429362en_US
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/693078
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/8935
dc.description.abstractBu araştırmada, uzaktan eğitim öğrencilerinin öz-yönetimli öğrenme becerilerinin farklı değişkenler açısından incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma tarama modelinde betimsel bir çalışmadır. Araştırmanın katılımcılarını Afyon Kocatepe Üniversitesi, Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Anadolu Üniversitesi, Sakarya Üniversitesi, İstanbul Üniversitesi, Süleyman Demirel Üniversitesi, Gazi Üniversitesi ve Karabük Üniversitesinde uzaktan eğitim ile öğrenim gören toplam 151 öğrenci oluşmaktadır. Veri toplama aracı olarak, Aşkın (2015) tarafından doktora tezi kapsamında geliştirilmiş olan “Öz-Yönetimli Öğrenme Becerileri Ölçeği” ve katılımcıların kişisel özelliklerini belirlemek amacıyla “Kişisel Bilgi Formu” kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre; uzaktan eğitim ile öğrenim gören öğrencilerin öz-yönetimli öğrenme becerileri ve alt faktörleri ölçek orta puanının üzerinde olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Cinsiyet, üniversite, lisansüstü çalışma yapma isteklerine göre güdüleme alt faktöründe anlamlı farklılık, öğrenim düzeyi değişkenine göre ölçeğin tamamında ve tüm alt faktörlerde anlamlı farklılık olmadığı, yaş değişkenine göre ölçeğin tamamında ve özgüven alt faktörü haricinde tüm alt faktörlerde anlamlı farklılık olduğu, genel not ortalaması değişkenine göre ölçeğin tamamında ve özgüven alt faktörü haricinde tüm alt faktörlerde anlamlı farklılık olduğu sonuçlarına ulaşılmıştır.en_US
dc.description.abstractIn this research, it is aimed to examine the self-directed learning skills of distance education students in terms of different variables. Research is a descriptive study in the screening model. The participants of the study Afyon Kocatepe University, Muğla Sıtkı Koçman University, Anadolu University, Sakarya University, Istanbul University, Süleyman Demirel University, Gazi University and Karabük University a total of 151 students are studying with distance education. As a data collection tool, Aşkın (2015) within the scope of doctoral dissertation developed "Self-directed Learning Skills Scale" and to determine the personal characteristics of the participants "Personal Information Form" is used. According to the results of the research; students with distance education educated self-directed learning skills and sub-factors are above the mid-point scale concluded It has been reached. Gender, university, Significant difference in motivation sub-factor according to requests to work at the graduate level, according to the level of education in full measure and in all sub-factors there were no significant differences.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.doi10.30831/akukeg.429362en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectUzaktan Eğitimen_US
dc.subjectÖz-Yönetimen_US
dc.subjectİsteklendirmeen_US
dc.subjectDistance Educationen_US
dc.subjectSelf-Managementen_US
dc.subjectMotivationen_US
dc.titleUzaktan eğitim öğrencilerinin öz-yönetimli öğrenme becerilerinin incelenmesien_US
dc.title.alternativeReview of self-directed learning skills of distance education studentsen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalKuramsal Eğitimbilim Dergisien_US
dc.departmentAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.authorid0000-0001-5462-4247en_US
dc.identifier.volume12en_US
dc.identifier.startpage783en_US
dc.identifier.endpage818en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster