Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorYılmaz, Muzaffer Soner
dc.contributor.authorYıldırım Orhan, Şebnem
dc.date.accessioned2021-07-29T06:24:36Z
dc.date.available2021-07-29T06:24:36Z
dc.date.issued27.01.2020en_US
dc.identifier.citationYılmaz, M , Yıldırım Orhan, Ş . (2020). SINIF ÖĞRETMENLERİNİN İLKOKUL MÜZİK DERSİ KAZANIMLARINA YÖNELİK YETERLİK DURUMLARI . Afyon Kocatepe Üniversitesi Akademik Müzik Araştırmaları Dergisi , 6 (11) , 104-126 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/amader/issue/52410/646528en_US
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/amader/issue/52410/646528
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/8942
dc.description.abstractBu çalışmada, sınıf öğretmeni ve sınıf öğretmeni adaylarının müzik alanında mesleki yeterlik düzeylerinin ortaya konulması amacıyla ilkokul müzik dersi öğretim programının kazanımlar boyutuna ilişkin öğretmen ve öğrenci görüşleri alınmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2017-2018 öğretim yılı Gazi Üniversitesi ve Hacettepe Üniversitesi Sınıf Eğitimi Anabilim Dalı’nda eğitim gören 50 sınıf öğretmeni adayı ile Ankara’nın Çankaya İlçesi’nde görev yapan 50 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Çalışma, ilkokul 1,2,3 ve 4. sınıf müzik dersi öğretim programı konu ve kazanımları ile sınırlıdır. Araştırma genel tarama modelinde olup, betimsel bir çalışmadır. Çalışmada sınıf öğretmenleri ve sınıf öğretmeni adaylarının müzik dersi öğretim programına yönelik yeterliklerine ilişkin görüşlerin tespiti için araştırmacının hazırladığı üçlü likert ölçeği uygulanmış, ulaşılan veriler SPSS programı kullanılarak istatistiksel işleme tabii tutulmuş ve sonuçların karşılaştırılması için bağımsız t-testi ile Mann-Whitney U testlerinden yararlanılmıştır. Çalışma, öğretmenlerin ve öğretmen adaylarının yeterlik ve eksiklerinin tespit edilmesi, bu konuda alınacak tedbirlerin belirlenmesi ve öneriler getirilmesi açısından önemli görülmektedir. Araştırmanın sonucunda, konu ve kazanımların öğretimi ve uygulanması bakımından deneyimli sınıf öğretmenlerinin sınıf öğretmeni adaylarına göre daha yetersiz oldukları ve üniversitelerin müzik dersi öğretim programında yer alan ders çıktılarının MEB Müzik Dersi Öğretim Programı’nda yer alan bazı konu ve kazanımları karşılamadığı sonuçlarına ulaşılmıştır.en_US
dc.description.abstractIn this study, in order to reveal the professional competencies of classroom teachers and prospective teachers in the field of music, teachers and students' opinions about the gains dimension of primary school music lesson curriculum were taken. The study group of the study consisted of 50 primary school teacher candidates studying at Gazi University and Hacettepe University Class Education Department in 2017-2018 academic year and 50 primary school teachers working in Çankaya District. The study is limited to the subjects and outputs of primary school 1,2,3 and 4th year music lesson curriculum. The research is a descriptive study in the general screening model. In this study, a triple likert scale prepared by the researcher was used to determine the adequacy of classroom teachers and prospective classroom teachers for the music curriculum. Data were analyzed statistically using SPSS program and independent t-test and Mann-Whitney U tests were used to compare the results. The study is considered to be important in terms of determining the competencies and deficiencies of teachers and prospective teachers, determining the measures to be taken in this regard and making suggestions. In the study, it was concluded that experienced classroom teachers were more inadequate in terms of teaching and practice than the prospective teachers and that the course output in universities' music course curriculum did not meet some of the courses and output in the MEB music course program.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.36442/AMADER.2020.15en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSınıf Öğretmenien_US
dc.subjectSınıf Öğretmeni Adayıen_US
dc.subjectMüzik Dersien_US
dc.subjectİlkokulen_US
dc.subjectÖğretim Programı Kazanımen_US
dc.subjectYeterliken_US
dc.subjectClassroom Teacheren_US
dc.subjectClass Teacher Candidateen_US
dc.subjectMusic Lessonen_US
dc.subjectElementary Schoolen_US
dc.subjectTeaching Programen_US
dc.subjectAcquisitionen_US
dc.subjectQualificationen_US
dc.titleSınıf öğretmenlerinin ilkokul müzik dersi kazanımlarına yönelik yeterlik durumlarıen_US
dc.title.alternativeThe competence of primary school teachers for primary school music lessonsen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAkademik Müzik Araştırmaları Dergisi “AMADER”en_US
dc.departmentAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.authorid0000-0003-0009-6092en_US
dc.identifier.volume6en_US
dc.identifier.startpage104en_US
dc.identifier.endpage126en_US
dc.identifier.issue11en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.contributor.institutionauthorYılmaz, Muzaffer Soner


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster