dc.contributor.author | Yıldırım, Kübra | |
dc.date | 2014-11-24 | |
dc.date.accessioned | 2014-11-24T07:48:13Z | |
dc.date.available | 2014-11-24T07:48:13Z | |
dc.date.issued | 2013 | |
dc.identifier.citation | Yıldırım, Kübra. "Ankara’nın Batı Koridorundaki Kentsel Gelişimin ve Toplu Taşıma Sistemlerinin Değerlendirilmesi: Ankara Lojistik Üssü ve Sanayi Bölgeleri Örnekleri." AKÜ Fen Bil Dergisi 13, Sayı.2 ( 2013) : 1-22. | en_US |
dc.identifier.issn | 2147-5296 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11630/894 | |
dc.description.abstract | Ankara’da yer alan 10 adet OSB’nin 3 tanesi yalnızca idari yapıları ve diğer 3 tanesi (ASO I, İVEDİK ve
OSTİM OSB’ler) de üretim alanları ile birlikte Ankara’nın batısında yer almaktadır. Bunların yanı sıra,
küçük sanayi siteleri, sanayi işletmeleri ve Ankara Lojistik Üssü kentin kuzey batısında yer almaktadır.
Bölgelere hizmet veren mevcut toplu taşıma sistemleri ise; EGO Otobüsleri, metrobüsler, METRO,
Banliyö Treni, Özel Halk Otobüsleri ve dolmuşlardır. 2023 Başkent Ankara Nazım İmar Planı
doğrultusunda, kentin batı ve kuzeybatı kesimlerine yeni nüfus atamaları yapılmış ve konut gelişim,
sanayi ve depolama alanları önerilmiştir. Dolayısıyla, bölgede ilerleyen yıllarda artacak yatırımlarla
birlikte mevcut toplu taşıma sistemlerinin, oluşacak olan istihdam ve artacak olan nüfus için yeterli
olmayacağı açıktır. Bu sebeple, Ankara’da yıllar içerisinde yapılan planlama çalışmaları incelenmiş ve T.C.
Bilim, teknoloji ve Sanayi Bakanlığı, Ankara Büyükşehir Belediyesi EGO Ulaşım Daire Başkanlığı, ASO I.
OSB, OSTİM OSB, İVEDİK OSB ve ALÜ yönetim birimleri ile kişisel görüşmeler ve bu bölgelerdeki
çalışanlarla anket çalışmaları yapılmıştır. Edilen verilerle, çalışma bölgelerindeki toplu taşıma
sistemlerinin bugünkü durumları ve bölgedeki mevcut istihdam tarafından kullanımları incelenmiş ve
bunlara ek olarak, bölgelerdeki mevcut toplu taşıma sistem ve araçlarına yönelik değerlendirmeler
yapılmıştır. Oluşacak olan talebin karşılanması amacı ve 2015 Ankara Ana Ulaşım Planı’nın Ankara’nın
kentsel gelişmesine karşın yetersiz kalması sebebiyle, Ankara için bütüncül bir ulaşım planının yapılması
gerekmektedir. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Afyon Kocatepe Üniversitesi | en_US |
dc.identifier.doi | 10.5578/fmbd.6482 | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Toplu Taşıma Sistemleri, Ankara | en_US |
dc.subject | Ankara, Kent İçi Ulaşım | en_US |
dc.title | Ankara’nın Batı Koridorundaki Kentsel Gelişimin ve Toplu Taşıma Sistemlerinin Değerlendirilmesi: Ankara Lojistik Üssü ve Sanayi Bölgeleri Örnekleri | en_US |
dc.title.alternative | Evaluation of Urban Development and Public Transportation Systems in The Ankara’s Western Corridor: Ankara Logistics Base and Industrial Zones Cases | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Fen Bilimleri Dergisi | en_US |
dc.department | Yıldırım Beyazıt Üniversitesi, Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi, Mimarlık Bölümü | en_US |
dc.authorid | TR119886 | en_US |
dc.identifier.volume | 13 | en_US |
dc.identifier.startpage | 1 | en_US |
dc.identifier.endpage | 22 | en_US |
dc.identifier.issue | 2 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Yayını | en_US |