dc.contributor.author | Özdemir, Özlem | |
dc.date.accessioned | 2021-07-30T06:07:29Z | |
dc.date.available | 2021-07-30T06:07:29Z | |
dc.date.issued | 24.06.2020 | en_US |
dc.identifier.citation | Özdemir, Ö. (2020). ÇAĞDAŞ PİYANO ESERLERİNİN YAZIMINDA KULLANILAN SEMBOLLER ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA . Afyon Kocatepe Üniversitesi Akademik Müzik Araştırmaları Dergisi , 6 (12) , 205-224 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/amader/issue/55177/654759 | en_US |
dc.identifier.uri | https://dergipark.org.tr/tr/pub/amader/issue/55177/654759 | |
dc.identifier.uri | https://doi.org/10.36442/AMADER.2020.21 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11630/8954 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmada, 20. yüzyılın başlarından itibaren çalgı müziğinde ortaya çıkmış olan yeni notasyonlar ele alınmıştır. Yapılan literatür taraması sonucunda inceleme, 1945 öncesi doğmuş olan, kendilerinden sonra da kullanılmış piyano notasyonları oluşturmuş bestecilerden alınan örneklerle ile sınırlandırılmıştır. Sırasıyla, piyanonun 20.yy’da uğradığı değişiklikler verilmiş, çağdaş müzik ve piyano notasyonu açıklanmış ve teknikler görsellerle desteklenerek sunulmuştur. Sonuç olarak notasyon ögelerinde standardizasyon ihtiyacı olduğu ve bu yöndeki ilerlemenin daha çok akademik çalışmalarla devam ettiği gözlemlenmiştir. Ayrıca her bir sembolün ve notasyon öğesinin anlamlarını ortak noktada buluşturmaya yönelik bir ihtiyaç gözlemlendiğinden, bu alanda yeni çalışmalar yapılması önerilmektedir. | en_US |
dc.description.abstract | In this study, contemporary music notations appeared in instrumental music at the beginning of 20th century was discussed. The research was limited after the literature research with the pieces of the composers who were born before 1945 and created piano notation styles that used after them by other composers. In the study, respectively, the changes in the piano structure in the 20th century were given, contemporary music and piano notation was explained, and the notation techniques were presented with images. As a result, it has been observed that there is a need for standardization in notation and the progress is being pursued by academic studies. Also, new studies were recommended because there is a need to unite the meanings of notation elements and symbols at a common point. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Afyon Kocatepe Üniversitesi | en_US |
dc.identifier.doi | https://doi.org/10.36442/AMADER.2020.21 | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Çağdaş Müzik | en_US |
dc.subject | Notasyon | en_US |
dc.subject | Piyano | en_US |
dc.subject | Contemporary Music | en_US |
dc.subject | Notation | en_US |
dc.subject | Piano | en_US |
dc.title | Çağdaş piyano eserlerinin yazımında kullanılan semboller üzerine bir inceleme | en_US |
dc.title.alternative | A research on symbols used in the writing of contemporary piano works | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Akademik Müzik Araştırmaları Dergisi “AMADER” | en_US |
dc.department | Seçiniz | en_US |
dc.authorid | 0000-0001-2345-6789 | en_US |
dc.identifier.volume | 6 | en_US |
dc.identifier.startpage | 205 | en_US |
dc.identifier.endpage | 224 | en_US |
dc.identifier.issue | 12 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.contributor.institutionauthor | Özdemir, Özlem | |