dc.contributor.author | Adar, Çağhan | |
dc.contributor.author | Ay, Büşra | |
dc.date.accessioned | 2021-07-30T07:07:44Z | |
dc.date.available | 2021-07-30T07:07:44Z | |
dc.date.issued | 24.06.2020 | en_US |
dc.identifier.citation | Adar, Ç , Ay, B . (2020). TANBURİ CEMİL BEY'İN SÖZLÜ ESERLERİNİN MAKAM VE GÜFTE AÇISINDAN İNCELENMESİ . Afyon Kocatepe Üniversitesi Akademik Müzik Araştırmaları Dergisi , 6 (12) , 266-289 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/amader/issue/55177/741626 | en_US |
dc.identifier.uri | https://dergipark.org.tr/tr/pub/amader/issue/55177/741626 | |
dc.identifier.uri | https://doi.org/10.36442/AMADER.2020.24 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11630/8957 | |
dc.description.abstract | Bu araştırma 19. Yüzyılın ve Türk müziği tarihinin en büyük virtüözü olarak kabul edilen ve saz musikisi alanında Türk müziğinin en önemli bestekârlarından olan Tanbûrî Cemîl Bey’in sözlü eserlerini makamsal açıdan analiz etmiş ve güfte yapılarını incelenmiştir. Çalışma, amacı ve yöntemi bakımından tarama modelini esas alan betimsel bir araştırmadır. Konuyla ilgili çeşitli kaynakların taranmasıyla ön bilgilere ulaşılmış, veri toplama aracı olarak Tanbûrî Cemîl Bey’in mevcut sözlü eserlerinin tümü kullanılmıştır.
Türk müziği tarihinin en büyük virtüözü olarak kabul edilen Tanbûrî Cemîl Bey’in, enstrümantal eserlerinin yanı sıra büyük bir ustalıkta bestelediği 19 adet sözlü eseride bulunmaktadır. Çalışma sonucunda Tanbûrî Cemîl Bey’in, üstün makam bilgisi ile birlikte eserlerinde kullandığı güftelere ne kadar hâkim olduğu ve güfte sözlerine göre eserleri nasıl şekillendirdiği ortaya çıkmıştır. Bu çalışmanın, Türk müziği sözlü eser repertuarına katkı sağlamayı düşünülmektedir. | en_US |
dc.description.abstract | This research has analyzed the verbal works of Tanbûrî Cemîl Bey, who is accepted as the biggest virtuoso of the 19th century and Turkish music history and is one of the most important composers of Turkish music in the field of instrumental music and analyzed the words structure. It is a descriptive research based on scanning model in terms of study purpose and method. Preliminary information was obtained by scanning various sources on the subject, and all of the existing verbal works of Tanbûrî Cemîl Bey were used as a data collection tool.
Considered as the biggest virtuoso of Turkish music history, Tanbûrî Cemîl Bey has 19 lyrics that he composed as well as instruments. As a result of the study, it was revealed how Tanbûrî Cemîl Bey dominated the words he used in his works with his good maqam knowledge and how he shaped the songs according to the words of the words. This study aims to contribute to the Turkish music oral repertoire. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Afyon Kocatepe Üniversitesi | en_US |
dc.identifier.doi | https://doi.org/10.36442/AMADER.2020.24 | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Tanburi Cemil Bey | en_US |
dc.subject | Makam | en_US |
dc.subject | Güfte | en_US |
dc.subject | Müzik | en_US |
dc.subject | Music | en_US |
dc.subject | Maqam | en_US |
dc.subject | Lyrics | en_US |
dc.title | Tanburi Cemil Bey'in sözlü eserlerinin makam ve güfte açısından incelenmesi | en_US |
dc.title.alternative | An investiigation of the songs composed by tanburi Cemil Bey by maqam and lyrics | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Akademik Müzik Araştırmaları Dergisi “AMADER” | en_US |
dc.department | Seçiniz | en_US |
dc.authorid | 0000-0002-6096-9054 | en_US |
dc.identifier.volume | 6 | en_US |
dc.identifier.startpage | 266 | en_US |
dc.identifier.endpage | 289 | en_US |
dc.identifier.issue | 12 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.contributor.institutionauthor | Adar, Çağhan | |
dc.contributor.institutionauthor | Ay, Büşra | |