dc.contributor.author | Albuz, Aytekin | |
dc.date.accessioned | 2021-08-02T08:22:31Z | |
dc.date.available | 2021-08-02T08:22:31Z | |
dc.date.issued | 22.09.2020 | en_US |
dc.identifier.citation | Albuz, A . (2020). TÜRK MÜZİĞİNDE ÇOKSESLİLİK YAKLAŞIMLARINA GENEL BİR BAKIŞ . Afyon Kocatepe Üniversitesi Akademik Müzik Araştırmaları Dergisi , CİLT VI - ÖZEL SAYI , 374-398 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/amader/issue/56876/769714 | en_US |
dc.identifier.uri | https://doi.org/10.36442/AMADER.2020.27 | |
dc.identifier.uri | https://dergipark.org.tr/tr/pub/amader/issue/56876/769714 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11630/8979 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmada; “Geleneksel Türk Müziğine İlişkin Temel Özellikler”,“Müzikte Çoksesliliğin Tarihsel Gelişim Süreci”, “Çoksesli Türk MüziğininTarihsel Gelişin Süreci”, “Türk Müziğinde Çokseslilik Yaklaşımları” ve“Çokseslilik Yaklaşımlarına İlişkin Örnek Denemeler” başlıkları adı altındagenel bilgilere değinilmiş ve mevcut durum değerlendirmesi yapılmıştır.Araştırma kısmen betimsel, kısmen de deneme boyutunda düşünüldüğü içinkarma modelde ele alınıp düzenlenmiştir. Çokseslilik yaklaşımlarına ilişkinolarak ise Hüseyni ve Karcığar makamları ekseninde; tonal sistemde, dörtlüsistemde, karma sistemlerde ve Türk Müziği ses sistemi ekseninde homofonikve polifonik denemeler yapılmıştır. Araştırma sonucunda bazı genellemelerdebulunarak; yapılacak denemelerde makamsal etkiyi bozmaksızın belli birsistematik içerisinde çalışmanın önemi vurgulanmıştır. | en_US |
dc.description.abstract | In this study; “Basic Features of Traditional Turkish Music”,“Historical Development Process of Polyphony in Music”, “HistoricalDevelopment Process of Polyphonic Turkish Music”, “Polyphony Approachesin Turkish Music” and “Sample Essays on Polyphonic Approaches” generalinformation under these titles is mentioned and current situation assessmenthas been made. Since the research is thought to be partly descriptive and partlyexperimental, it has been handled and organized in a mixed model. Regardingpolyphonic approaches, on Tune Hüseyni and Tune Karcığar; in tonal system,quad system, mixed systems and homophonic and polyphonic experiments havebeen carried out on the Turkish Music sound system axis. By making somegeneralizations as a result of the research; the importance of working in acertain systematic without disturbing the cantillation effect was emphasized inthe trials to be carried out. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Afyon Kocatepe Üniversitesi | en_US |
dc.identifier.doi | https://doi.org/10.36442/AMADER.2020.27 | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Çok Sesli Türk Müziği | en_US |
dc.subject | Müzik | en_US |
dc.subject | Music | en_US |
dc.subject | Türk Müziği | en_US |
dc.subject | Turkish Music | en_US |
dc.subject | Türk | en_US |
dc.subject | Turkish | en_US |
dc.subject | Makamsal Çokseslilik | en_US |
dc.subject | Çokseslilik Yaklaşımları | en_US |
dc.subject | Polyphonic Turkish Music | en_US |
dc.subject | Polyphonic in Cantillation | en_US |
dc.subject | Polyphony Approaches | en_US |
dc.title | Türk Müziğinde çokseslilik yaklaşımlarına genel bir bakış | en_US |
dc.title.alternative | An overview of the polyphony approaches in Turkish Music | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Akademik Müzik Araştırmaları Dergisi “AMADER” | en_US |
dc.department | Seçiniz | en_US |
dc.authorid | 0000-0001-7919-0596 | en_US |
dc.identifier.volume | 6 | en_US |
dc.identifier.startpage | 374 | en_US |
dc.identifier.endpage | 398 | en_US |
dc.identifier.issue | Özel Sayı | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarı | en_US |