Konservatuvarlarda verilmekte olan ses eğitiminin müzik türleri açısından değerlendirilmesi
Künye
Aksen, K . (2021). KONSERVATUVARLARDA VERİLMEKTE OLAN SES EĞİTİMİNİN MÜZİK TÜRLERİ AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ . Afyon Kocatepe Üniversitesi Akademik Müzik Araştırmaları Dergisi , 7 (13) , 75-93 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/amader/issue/60076/826481Özet
Ses eğitimi derslerinde bireylere konuşma ya da şarkı söylemede sesleriyle ilgili anatomik yapı, kas ve organları kullanabilmeleri için gerekli çalışmalar uygulanmaktadır. Ses eğitimi, konuşma, şarkı söyleme ve repertuar eğitimi, şan-ses tekniği ve toplu ses eğitimi çalışmalarını da barındırmaktadır. Konservatuvarlarda verilmekte olan ses eğitimi kurumların amaçları doğrultusunda verdikleri eğitimi özelleştirebilmektedir. Ses eğitimi alanında yapılmakta olan araştırma ve çalışmalar bu alanda çalışanlara yol gösterici ve destekleyici olanaklar sunmakta, farklı türdeki eğitim çalışmalarını da sorgulamaya zemin hazırlamaktadır. Bu araştırmanın amacı konservatuvarlarda verilen ses eğitiminin farklı müzik türleri için yeterli olup olmadığına yönelik eğitimci görüşlerini ortaya koymaktır. Araştırmada veriler; alanlarında uzman ses eğitimcilerle birebir yapılan görüşmeler sonucunda elde edilmiştir. Çalışmanın ses eğitimcilerine ve bu alanda eğitim almak isteyen öğrencilere alanın gereklerini ve özelliklerini ortaya koyması ve yol göstermesi arzu edilmektedir. In voice training lessons, the required exercises are given to individuals to teach them how to use the anatomical structure, muscles and organs in speaking or singing about their voices. In addition to these, voice training involves the activities of speaking, singing and repertoire training, vocal-voice techniques and group voice training as well. Voice training given in conservatories can privatize the training provided by institutions in line with their purposes. The researches and studies carried out in the area of voice training present people in this area opportunities which are guiding and supportive, while they lay the groundwork for questioning different types of activities which are presented. The purpose of this study is to present views of educators on whether voice training given at conservatories is sufficient for different types of music. The data of the study were collected through one to one interviews done with voice trainers who are experts in their area. It is desired for the study to present the requirements and characteristics of this area and guide voice trainers and students who wish to receive education in this area.
Kaynak
Akademik Müzik Araştırmaları Dergisi “AMADER”Cilt
7Sayı
13Bağlantı
https://doi.org/10.36442/AMADER.2021.37https://dergipark.org.tr/tr/pub/amader/issue/60076/826481
https://hdl.handle.net/11630/8988
Koleksiyonlar
- Cilt 7 : Sayı 13 [11]