Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAdar, Çağhan
dc.contributor.authorEroğlu, Mustafa Serhat
dc.date.accessioned2021-08-10T05:42:09Z
dc.date.available2021-08-10T05:42:09Z
dc.date.issued24.06.2021en_US
dc.identifier.citationAdar, Ç , Eroğlu, M . (2021). İMAM HATİP (ORTAOKUL-LİSE) OKULLARINDA OKUMAKTA OLAN ÖĞRENCİLERİN MÜZİK ALGILARI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA . Afyon Kocatepe Üniversitesi Akademik Müzik Araştırmaları Dergisi , 7 (14) , 270-297 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/amader/issue/64386/930342en_US
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.36442/AMADER.2021.47
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/amader/issue/64386/930342
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/9050
dc.description.abstractİmam Hatip Okulları, kuruluşundan bugüne kadar belirli süreçlerden geçmiştir. Laiklik ve muhafazakâr görüşler ekseninde tartışma konusu olmuş ve özellikle her gelen iktidarın sürekli gündeminde olmuştur. Belli dönemlerde kapatılmış, sayısı düşürülmüş, belli dönemlerde ise sayısı artmıştır. Yüz yıllık bir tarihi olan bu okulların geçmişi Osmanlı imparatorluğunun son dönemlerine kadar dayanmaktadır. İmam hatip ortaokulları ile diğer ortaokullarda uygulanan dersler ve öğretim programları aynıdır. Sosyal bilgiler, Türkçe, İngilizce, Din kültürü ve ahlak bilgisi, Matematik Teknoloji ve tasarım, Bilişim teknolojileri ve yazılım, Fen bilimleri, Görsel sanatlar, Müzik ve Beden eğitimi gibi dersler ortak okutulmaktadır. Bu çalışmada; ülkemizde önemli sayıda öğrencinin eğitim aldığı imam hatip ortaokulları ve liselerinde öğrenim gören öğrencilerin ve bu öğrencilerin ailelerinin müzikal tercihlerinin neler olduğunun araştırılması amaçlanmaktadır. Bu çalışma, dini algıları yoğun olarak yaşadığı düşünülen ve çocuklarını da bu yönde eğitim almak için imam hatip okullarına gönderen ailelerin ve çocukların, müziğe karşı bakış açılarını, dinledikleri müziklerin türlerini belirlemek, böylelikle bu bireylerin müzikal tercihlerini belirlemek ve daha sonraki çalışmalarda bu tezden yola çıkarak milli eğitimi bu okullar için yeni bir müfredat önerisi verilmesi için yapılacak çalışmalara ışık tutması açısından önemlidir. Çalışmanın alana katkı sağlayıcı, özgün ve konu üzerinde yeni çalışmalara destek olacağı düşünülmektedir.en_US
dc.description.abstractImam Hatip Schools have passed through certain processes since their establishment. It has been the subject of debate on secularism and conservative views and has been on the agenda of every political party. In certain periods was closed and the number was reduced and in certain periods the number increased. The history of these schools, which date back a hundred years, dates back to the end of the Ottoman Empire. Course curriculum of Imam hatip secondary schools and other secondary schools are the same. Social studies, Turkish, English, Religious culture and ethics, Mathematics Technology and design, Information technologies and software, Science, Visual arts, Music and Physical education courses are taught as a joint. In this study; The aim of this study is to investigate the musical preferences of the students and their families in the imam hatip secondary schools and high schools where a significant number of students are educated in our country. This study, family who is thought to have a high level of religious perceptions and sent his children to imam hatip schools for education in this direction and children is imported to determine the types of music they listen to and the types of music they are listening to, thus determining the musical preferences of these individuals and shedding light on the studies that will be carried out in order to give a new curriculum proposal for these schools. The research is believed to be unique, contributing and supportive to the field and new studies on the subject.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.36442/AMADER.2021.47en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMüziken_US
dc.subjectAlgıen_US
dc.subjectİmam Hatip Okullarıen_US
dc.subjectMusicen_US
dc.subjectPerceptionen_US
dc.subjectImam Hatip Schoolsen_US
dc.titleİmam hatip (ortaokul-lise) okullarında okumakta olan öğrencilerin müzik algıları üzerine bir araştırmaen_US
dc.title.alternativeA research on the music perceptions of imam-hatip students: the case of Afyonkarahisaren_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAkademik Müzik Araştırmaları Dergisi “AMADER”en_US
dc.departmentAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.authorid0000-0002-6096-9054en_US
dc.identifier.volume7en_US
dc.identifier.startpage270en_US
dc.identifier.endpage297en_US
dc.identifier.issue14en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.contributor.institutionauthorAdar, Çağhan
dc.contributor.institutionauthorEroğlu, Mustafa Serhat


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster