Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorOcak, İjlal
dc.contributor.authorTümer, Hamide
dc.date2014-11-25
dc.date.accessioned2014-11-25T08:42:28Z
dc.date.available2014-11-25T08:42:28Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.issn2147-5296
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11630/909
dc.description.abstractBu çalışma, ilköğretim okulları 5. sınıf öğrencilerinin bilimsel süreç becerilerine sahip olma düzeylerini tespit etmeyi ve değerlendirmeyi amaçlamaktadır. Araştırmanın örneklemini rastgele seçilen, Afyonkarahisar il ve kasabalarında bulunan toplam 20 ilköğretim okulunda öğrenim gören 452 5. sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmada elde edilen verilerin çözümlenmesi sürecinde yüzde, aritmetik ortalama, t-testi ve tek yönlü varyans analizi (ANOVA) kullanılmıştır. Yapılan istatistiksel çözümlemelerde anlamlılık düzeyi, .05 olarak kabul edilmiştir. Araştırmanın bulgularına göre öğrencilerin bilimsel süreç becerilerine sahip olma düzeyleri; anne ve babalarının öğrenim durumları, okulların kurum tipleri ve bilgisayara sahip olmaları bakımından anlamlı farklılık göstermiştir. Cinsiyet bakımından farklılık göstermemiştir.en_US
dc.description.abstractThis study aims to find out and evaluate the level of scientific process skills 5th primary school students have. Sample group consisted of 452 5th grade students randomly selected from 20 primary schools in Afyonkarahisar’s city center and towns. Percentage, arithmetic average, t-test, one-way analysis of variance (ANOVA) were used to analyze collected data. The alpha level of test statistics was chosen at 0.05 for all tests. The results showed that there are significant differences in students’ scientific process skills levels according to educational level of parents type of schools and having a computer at home. But, no significant difference was detected based on gender.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.doi10.5578/fmbd.7493en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİlköğretim; Bilimsel Süreç Becerilerien_US
dc.subjectFen ve Teknolojien_US
dc.titleİlköğretim 5. Sınıf Öğrencilerinin Bilimsel Süreç Becerilerine Sahip Olma Düzeyleri (Afyonkarahisar İli Örneği)en_US
dc.title.alternativeThe Level Of Having Scientific Process Skills Of 5 th Class Primary School’s Studendts (Afyonkarahisar Sample)en_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalFen Bilimleri Dergisien_US
dc.departmentAfyon Kocatepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi,Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanlar Eğitimi Bölümü, Afyonkarahisar. Kocaeli Darıca Ressam Osman Hamdi Bey İlkokuluen_US
dc.identifier.volume14en_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage21en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Yayınıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster