Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorYörük, Sinan
dc.contributor.authorVerim, Gülay
dc.date2014-11-25
dc.date.accessioned2014-11-25T08:56:29Z
dc.date.available2014-11-25T08:56:29Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.issn2147-5296
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11630/911
dc.description.abstractBu araştırmada, ortaöğretim okullarında görev yapan öğretmenlerin öğretim teknolojisi ve materyal kullanım becerilerinin değerlendirilmiştir. Araştırma betimsel bir araştırmadır ve tarama yöntemi kullanılmıştır. Araştırma evreni, Milli Eğitim Bakanlığı Afyonkarahisar İl Milli Eğitim Müdürlüğü’ne bağlı resmi Ortaöğretim Okullarında 2012–2013 Eğitim-Öğretim yılında görev yapan öğretmenlerden oluşmaktadır. Bu evrende uygun örnekleme yöntemleri kullanılarak örneklem belirlenmiştir. Araştırmada veri toplama olarak “Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarım Becerileri” anketi kullanılmıştır. Verilerin analizinde frekans ve yüzdeler, aritmetik ortalama, standart sapma, ilişkisiz örneklem t - testi, tek yönlü varyans analizi kullanılmış olup açık uçlu sorulara ise içerik analizi uygulanmıştır. Araştırmadan çıkan sonuca göre cinsiyet değişkeninde akıllı tahta ve tablet bilgisayar kullanımı konusunda erkekler lehine farklılık ortaya çıkmıştır. Mesleki kıdem değişkenine göre hizmet yılı az olan öğretmenlerin bilgisayar ve internet teknolojilerinin daha iyi kullandıkları görülmektedir. Öğrenim durumu değişkenlerine göre lisansüstü öğrenim gören deneklerin lisans eğitimi alanlara göre algılarının daha iyi olduğu söylenebilir. Branş değişkenine göre ise anlamlı bir farklılık ortaya çıkmamıştır.en_US
dc.description.abstractIn this research, the ability of middle school teachers to use instructional technologies and their skills to use materials were evaluated. The structure of the research was defined as descriptive and scanning method was used. The study population was chosen to be middle school teachers employed in Ministry of National Education, Afyonkarahisar Provincial National Education Directorate between 2012 -2013. The samples were chosen by exampling method from the population. Data gathering were carried out by a poll questionnaire shown in the literature named as “Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarım Becerileri”. The analysis of the data were done by means of frequency and percentages, mean value, standard deviation, independent samples t-test, one way ANOVA, and open-ended questions were held also content analysis. According to the results of research on the gender variable the use of whiteboards and tablet computers has emerged in favour of men than womens. According to the seniority variable, the teachers with less period of service used the computer and internet technologies better. According to level of education, the graduate subjects had better perception of mind than undergraduates. The branch of job did not yield significant differences between subjects.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.doi10.5578/fmbd.6557en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÖğretmenen_US
dc.subjectÖğretim Teknolojisien_US
dc.subjectMateryalen_US
dc.subjectTasarım Becerisien_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectTeknolojien_US
dc.titleOrtaöğretim Kurumlarında Görev Yapan Öğretmenlerin Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımlarına İlişkin Görüşlerien_US
dc.title.alternativeTeachers Working in Secondary Schools Views On The Instructional Technologies And Designs Of Materialen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalFen Bilimleri Dergisien_US
dc.departmentAfyon Kocatepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü, Afyonkarahisar. Afyon Kocatepe Üniversitesi, Afyonkarahisar İl Milli Eğitim Müdürlüğüen_US
dc.identifier.volume14en_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage8en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Yayınıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster