Halk eğitim merkezlerinde çalışan bireylerin rekreatif etkinliklere katılımlarına engel olan faktörlerin incelenmesi (Kocaeli iİi örneği)
Citation
Öztürk, F. & Bayazıt, B. (2020). Halk Eğitim Merkezlerinde Çalışan Bireylerin Rekreatif Etkinliklere Katılımlarına Engel Olan Faktörlerin İncelenmesi (Kocaeli İli Örneği) . Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , 22 (1) , 85-105 . DOI: 10.32709/akusosbil.546415Abstract
Bu araştırmada, Kocaeli Halk Eğitim Merkezi’nde eğitmen olarak çalışmakta olan bireylerin rekreatif
etkinliklere katılımlarına engel olan faktörlerin incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışmada betimsel tarama
modelinden ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmaya, Kocaeli Halk Eğitim Merkezi’nde hem
sözleşmeli hem de kadrolu olarak çalışmakta olan 147’si kadın 57’si erkek olmak üzere toplam 204 eğitmen
gönüllü olarak katılım sağlamıştır. Alexandris ve Carroll (1997) tarafından geliştirilen, Türkçe uyarlaması,
geçerlik ve güvenirlik çalışması Karaküçük ve Gürbüz (2006) tarafından yapılan “Boş Zaman Engelleri”
ölçeği kullanılmıştır. Ölçek, toplam 6 alt boyut ve 27 maddeden oluşmaktadır. Araştırmada kullanılan boş
zaman engelleri ölçeğinden elde edilen verilerin frekans ve yüzde değerleri alındıktan sonra parametrik
testlerden bağımsız örneklem t-testi ve ANOVA testi uygulanmıştır. Anlam düzeyi 0.05 olarak alınmıştır.
Elde edilen bulgulara göre, halk eğitim merkezinde çalışan eğitmenlerin rekreatif etkinliklere katılımını
etkileyen faktörlerde ölçeğin alt boyutları incelendiğinde ortalamalarının orta düzeye yakın, ancak yüksek
olduğu ve boş zaman engellerine maruz kalındığı görülmektedir. Ölçekten elde edilen puan ortalamalarının
en yüksek ortalaması tesis yetersizliği boyutunda görülürken en düşük ortalama arkadaş eksikliği
boyutunda görülmüştür. In this research is the examine the factors that prevent the participation of trainers working in Kocaeli Public
Education Centers in recreational activities. The study group a total of 204 trainers,147 of whom are women
and 57 of whom are men working both contracted and staffed voluntarily participated in this
research.''Leisure Time Barriers'' scale,which was developed by Alexandris and Carroll(1997)and adapted
to Turkish and validity and reliability study was performed by Gurbuz and Karakuçuk (2006),was used in
this research. The scale consists of 6 sub-dimensions and 27 substances.After the frequency and percentage
values of the data obtained from the leisure time barriers used in the research, Independent sample t-test
and ANOVA test from parametric tests were applied.The significance level was taken as 0.05.According
to the results, when the sub-dimensions of the scale were examined in the factors affecting the participation
of trainers working in public education center in recreational activities,it is seen that their averages are close
to medium level but they are high, and they are exposed to leisure time barriers. The highest average of the
mean scores obtained from the scale was found to be because of the shortage of facilities and the lowest
average was found to be the lack of friends.
Source
Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler DergisiVolume
22Issue
1Collections
- Cilt 22 : Sayı 1 [20]