Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÇelik, Abdülaziz
dc.contributor.authorPesen, Ata
dc.date.accessioned2021-09-27T11:48:27Z
dc.date.available2021-09-27T11:48:27Z
dc.date.issued29.06.2020en_US
dc.identifier.citationÇelik, A. & Pesen, A. (2020). Ortaokul Öğrencilerinin Okul Tükenmişliği, Öğrenme Sürecinde Yardım İstemeleri ve Akademik Başarıları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi . Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , 22 (2) , 351-362 . DOI: 10.32709/akusosbil.491575en_US
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/akusosbil/issue/54924/491575
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/9260
dc.description.abstractBu araştırma 6. 7. ve 8. sınıf öğrencilerinin okul tükenmişliği ve öğrenme sürecinde yardım istemeleri ile genel akademik başarı düzeyleri arasındaki ilişkinin belirlenmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırma ilişkisel tarama modelinde desenlenmiştir. Araştırma Siirt il merkezinde okuyan 990 ortaokul öğrencisi ile gerçekleştirilmiştir. Verilerin analizinde Pearson korelasyon katsayısı analizleri uygulanmıştır. Araştırmada öğrencilerin okul tükenmişliği ve tüm alt boyutları ile akademik başarı arasında negatif yönde ve düşük düzeyde anlamlı bir ilişki olduğu belirlenmiştir. Ayrıca öğrencilerin öğrenme sürecinde yardım isteme ve bütün alt boyutları ile akademik başarı arasında anlamlı bir ilişki olduğu belirlenmiştir. Son olarak öğrencilerin okul tükenmişliği ölçeğinin tüm alt boyutları ile öğrenme sürecinde yardım isteme ölçeğinin tüm alt boyutları arasında anlamlı bir ilişki olduğu tespit edilmiştir.en_US
dc.description.abstractThis research was carried out to determine the relationship between 6th, 7th and 8th grade students' school burnout, help-seeking during learning process and their general academic achievement levels. This research was designed in correlational survey model. The population of the study was consisted of secondary school 990 students in Siirt city center. SPSS 21 package program was used to analyze the data. In the analysis of the data, Pearson correlation coefficient was used. Results demonstrated a significant negative correlation between all sub-dimensions of school burnout and academic achievement of students. In addition, a significant relationship between all the sub-dimensions of help-seeking during learning process and their academic achievement was found. Finally, a significant relationship between all sub-dimensions of school burnout scale and all sub-dimensions of help-seeking scale during learning process was demonstrated.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.doi10.32709/akusosbil.491575en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectOkul tükenmişliğien_US
dc.subjectÖğrenme sürecien_US
dc.subjectYardım istemeen_US
dc.subjectAkademik başarıen_US
dc.titleOrtaokul öğrencilerinin okul tükenmişliği, öğrenme sürecinde yardım istemeleri ve akademik başarıları arasındaki ilişkinin incelenmesi Examining the relationship between school burnout, help-seeking during learning process and academic achievement of secondary school studentsen_US
dc.title.alternativeExamining the relationship between school burnout, help-seeking during learning process and academic achievement of secondary school studentsen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAfyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.departmentSeçinizen_US
dc.authorid0000-0002-8502-4065en_US
dc.authorid0000-0003-1676-7444en_US
dc.identifier.volume22en_US
dc.identifier.startpage351en_US
dc.identifier.endpage362en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster