Güncel pazarlama yaklaşımlarının sağlık hizmetlerinde uygulanabilirliği
Künye
Şantaş, G. & Şantaş, F. (2020). Güncel Pazarlama Yaklaşımlarının Sağlık Hizmetlerinde Uygulanabilirliği . Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , 22 (2) , 432-443 . DOI: 10.32709/akusosbil.482305Özet
Sağlık hizmetlerinin kendine özgü özellikleri nedeniyle sağlık hizmetlerinde pazarlama faaliyetleri diğer
hizmet sektörlerinden farklılaşmaktadır. Sağlık hizmeti pazarlaması; sağlık hizmeti sunucularının sayısının
artması, artan tıbbi maliyetler ve tıbbi odakların değişmesi gibi zorluklarla rekabetçi bir şekilde nasıl başa
çıkılabileceğine dair bir anlayış sağlamaktadır. Sağlık hizmetleri pazarlamasına yönelik eleştiriler olmakla
birlikte, her türlü hizmette olduğu gibi sağlık hizmetlerinde de memnuniyeti yaratma ve sadakat
oluşturmada hizmet pazarlamasının temel ilkeleri ve yönleri katkı sağlayabilmektedir. Bu çalışmada güncel
pazarlama yaklaşımlarından nöropazarlama, viral pazarlama, gerilla pazarlama ve dijital pazarlama
stratejilerine yer verilmektedir. Ayrıca çalışmada güncel pazarlama yaklaşımlarının sağlıkta
uygulanabilirliği örnekler üzerinden tartışılmaktadır. Hastalıkların erken teşhisinde ve sağlığın
geliştirilmesi hizmetlerinde bu çalışmada bahsedilen güncel pazarlama yaklaşımlarından daha fazla
yararlanılabileceği söylenebilir. Marketing activities in the health services are different from other service sectors due to the unique
characteristics of health services. Health care marketing provides an understanding of how to cope with the
challenges of increasing number of health care providers, increasing medical costs and changing medical
focus in a competitive way. Although there are criticisms about health care marketing, the basic principles
and aspects of service marketing can contribute to creating satisfaction and loyalty in health services as in
every kind of service. In this study, neuromarketing, viral marketing, guerilla marketing and digital
marketing strategies are included in the current marketing approaches. In addition, the applicability of
current marketing approaches in health is discussed through examples. It can be said that the current
marketing approaches mentioned in this study can be used more in the early diagnosis of diseases and health
promotion services.
Kaynak
Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler DergisiCilt
22Sayı
2Bağlantı
https://dergipark.org.tr/tr/pub/akusosbil/issue/54924/482305https://hdl.handle.net/11630/9266
Koleksiyonlar
- Cilt 22 : Sayı 2 [20]