Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorŞantaş, Gülcan
dc.contributor.authorŞantaş, Fatih
dc.date.accessioned2021-09-28T08:06:44Z
dc.date.available2021-09-28T08:06:44Z
dc.date.issued29.06.2020en_US
dc.identifier.citationŞantaş, G. & Şantaş, F. (2020). Güncel Pazarlama Yaklaşımlarının Sağlık Hizmetlerinde Uygulanabilirliği . Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , 22 (2) , 432-443 . DOI: 10.32709/akusosbil.482305en_US
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/akusosbil/issue/54924/482305
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/9266
dc.description.abstractSağlık hizmetlerinin kendine özgü özellikleri nedeniyle sağlık hizmetlerinde pazarlama faaliyetleri diğer hizmet sektörlerinden farklılaşmaktadır. Sağlık hizmeti pazarlaması; sağlık hizmeti sunucularının sayısının artması, artan tıbbi maliyetler ve tıbbi odakların değişmesi gibi zorluklarla rekabetçi bir şekilde nasıl başa çıkılabileceğine dair bir anlayış sağlamaktadır. Sağlık hizmetleri pazarlamasına yönelik eleştiriler olmakla birlikte, her türlü hizmette olduğu gibi sağlık hizmetlerinde de memnuniyeti yaratma ve sadakat oluşturmada hizmet pazarlamasının temel ilkeleri ve yönleri katkı sağlayabilmektedir. Bu çalışmada güncel pazarlama yaklaşımlarından nöropazarlama, viral pazarlama, gerilla pazarlama ve dijital pazarlama stratejilerine yer verilmektedir. Ayrıca çalışmada güncel pazarlama yaklaşımlarının sağlıkta uygulanabilirliği örnekler üzerinden tartışılmaktadır. Hastalıkların erken teşhisinde ve sağlığın geliştirilmesi hizmetlerinde bu çalışmada bahsedilen güncel pazarlama yaklaşımlarından daha fazla yararlanılabileceği söylenebilir.en_US
dc.description.abstractMarketing activities in the health services are different from other service sectors due to the unique characteristics of health services. Health care marketing provides an understanding of how to cope with the challenges of increasing number of health care providers, increasing medical costs and changing medical focus in a competitive way. Although there are criticisms about health care marketing, the basic principles and aspects of service marketing can contribute to creating satisfaction and loyalty in health services as in every kind of service. In this study, neuromarketing, viral marketing, guerilla marketing and digital marketing strategies are included in the current marketing approaches. In addition, the applicability of current marketing approaches in health is discussed through examples. It can be said that the current marketing approaches mentioned in this study can be used more in the early diagnosis of diseases and health promotion services.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.doi10.32709/akusosbil.482305en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectGüncel pazarlama yaklaşımlarıen_US
dc.subjectSağlık hizmetleri pazarlamasıen_US
dc.subjectSağlık kurumlarıen_US
dc.titleGüncel pazarlama yaklaşımlarının sağlık hizmetlerinde uygulanabilirliğien_US
dc.title.alternativeThe application of contemporary marketing approaches in the health servicesen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAfyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.departmentSeçinizen_US
dc.authorid0000-0002-0488-9375en_US
dc.authorid0000-0002-0595-4183en_US
dc.identifier.volume22en_US
dc.identifier.startpage432en_US
dc.identifier.endpage443en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster