Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÇalışkan, Nihal
dc.contributor.authorToyran, Mehmet
dc.date.accessioned2021-09-29T11:27:24Z
dc.date.available2021-09-29T11:27:24Z
dc.date.issued29.09.2020en_US
dc.identifier.citationÇalışkan, N. & Toyran, M. (2020). Birleşik Krallık’taki Okullarda Ders Kitabı Kullanımı: Mevcut Durum, Çalışmalar, Gelecek Planları . Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , 22 (3) , 693-705 . DOI: 10.32709/akusosbil.573580en_US
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/akusosbil/issue/56928/573580
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/9282
dc.description.abstractBu çalışma, Birleşik Krallık eğitim sisteminde ders kitabı kullanımı konusuna ışık tutmayı amaçlamaktadır. Dünyanın birçok ülkesinde ders kitapları başlıca eğitim materyali olmasına rağmen, Birleşik Krallık eğitim sisteminde geçtiğimiz yüzyılın son yarısında ders kitabı kullanımı ortadan kalkmıştır. Bunda farklılaştırılmış öğretim ve öğrenmeyi öğretme yaklaşımları etkili olmuştur. Ancak, ders kitabı kullanımının başat olduğu Uzak Doğu ülkelerinin PISA gibi uluslararası sınavlarda elde ettiği başarılar, İngiliz eğitim otoritelerini Birleşik Krallık’taki ders kitabı karşıtlığı kültürünü sorgulamaya yöneltmiştir. Eğitim Bakanlığı, nitelikli ders kitaplarını kullanıma sunarak ders kitabı karşıtlığını zayıflatmak üzere çeşitli adımlar atmıştır. Şimdiye kadar matematik ders kitaplarında oldukça önemli bir mesafe kat edilebilmiştir. Eğitim otoriteleri, Birleşik Krallık’taki okullarda ders kitabı kullanımını yaygınlaştırma yolunda çaba sarf etmekle birlikte, eğitimin bireysel olması gerektiği yönündeki köklü düşünce, bütün tarafları ikna etmenin uzun zaman alacağını göstermektedir.en_US
dc.description.abstractThis study aims to shed a light on textbook use in the UK education system. Although being the primary course material in many countries through the World, textbooks have fallen out of use in the UK during the last quarter of the century. The philosophy of differentiated teaching and “teach how to learn” have played a great part in shaping this change. However, the success of Far East countries, where the textbook use is dominant, in international exams such as PISA urged British educational authorities to question the anti-textbook culture in the UK. Ministry of Education has taken a step to counteract against this antitextbook culture by introducing high quality textbooks to the UK schools. So far, considerable progress has been made in maths textbooks. The authorities aim to widen the use of textbooks in the UK schools, but it seems this will take a long time to persuade all parties in the educational system due to the deepseated view that education must be individualized.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.doi10.32709/akusosbil.573580en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectBirleşik Krallıken_US
dc.subjectEğitim sistemien_US
dc.subjectDers kitabıen_US
dc.subjectMateryalen_US
dc.titleBirleşik Krallık’taki okullarda ders kitabı kullanımı: mevcut durum, çalışmalar, gelecek planlarıen_US
dc.title.alternativeTextbook usage at schools in the UK: current status, studies, future plansen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAfyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.departmentSeçinizen_US
dc.authorid0000-0003-2882-2631en_US
dc.authorid0000-0001-5685-592Xen_US
dc.identifier.volume22en_US
dc.identifier.startpage393en_US
dc.identifier.endpage705en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster