Öğretmen adaylarının üniversite yaşam kalitesi ve mesleki kaygılarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi Investigation of teacher candidates’ university life quality and professional anxiety in terms of various variables
Künye
Yıldız, E. & Aslan, B. (2021). Öğretmen Adaylarının Üniversite Yaşam Kalitesi ve Mesleki Kaygılarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi . Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , 23 (2) , 442-461 . DOI: 10.32709/akusosbil.829034Özet
Bu araştırmada fen bilgisi, beden eğitimi ve spor, sosyal bilgiler ve müzik öğretmen adaylarının üniversite
yaşam kalitesi ve mesleki kaygı düzeylerinin bölüm, sınıf, akademik başarı, cinsiyet, yaş ve ekonomik gelir
değişkenlerine göre incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada kesitsel tarama modeli benimsenmiştir.
Araştırma 2019-2020 akademik yılında Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi fen bilgisi
eğitimi, beden eğitimi ve spor, sosyal bilgiler eğitimi ve müzik eğitimi anabilim dallarında öğrenim gören
400 öğretmen adayı ile gerçekleştirilmiştir. Veri toplama aracı olarak Eriş ve Anıl (2016) tarafından
geliştirilen Üniversite Yaşam Kalitesi Ölçeği ve Cabi ve Yalçınalp (2013) tarafından geliştirilen Mesleki
Kaygı Ölçeği kullanılmıştır. Sonuç olarak öğretmen adaylarının üniversite yaşam kalitelerinde öğrenim
görülen bölüme, sınıf düzeyine, cinsiyete, gelir durumuna göre anlamlı farklılaşmalar olduğu belirlenmiştir.
Öğretmen adaylarının mesleki kaygı düzeylerinde öğrenim görülen bölüme, cinsiyete, gelir durumuna göre
farklılaşma olmadığı ve sınıf düzeyine göre anlamlı farklılaşma olduğu tespit edilmiştir. Öğretmen
adaylarının üniversite yaşam kalitesi memnuniyetleri ile mesleki kaygıları arasında düşük düzeyde negatif
ve anlamlı bir ilişki olduğu sonucuna ulaşılmıştır. In this study, it was aimed to examine the university life quality and professional anxiety levels of science,
physical education and sports, social studies and music teacher candidates according to the variables of
department, grade, academic achievement, gender, age and economic income. Cross-sectional scanning
model was adopted in the study. The research was carried out with 400 teacher candidates studying in the
departments of science education, physical education and sports, social studies education and music
education at Atatürk University Kazım Karabekir Education Faculty in the 2019-2020 academic year. The
University Quality of Life Scale developed by Eriş and Anıl (2016) and the Occupational Anxiety Scale
developed by Cabi and Yalçınalp (2013) were used as data collection tools. As a result, it was determined
that there are significant differences in the quality of life of teacher candidates according to the department
of education, class level, gender, and income level. It was determined that there are no differences in the
occupational anxiety levels of the teacher candidates according to the department, gender, income level and
there is a significant difference according to the grade level. It was concluded that there is a low level
negative and significant relationship between teacher candidates' satisfaction with university life quality
and their professional anxiety.
Kaynak
Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler DergisiCilt
23Sayı
2Bağlantı
https://dergipark.org.tr/tr/pub/akusosbil/issue/63225/829034https://hdl.handle.net/11630/9408
Koleksiyonlar
- Cilt 23 : Sayı 2 [25]