Başlık için Tezler listeleme
Toplam kayıt 1806, listelenen: 1400-1419
-
Sınıf Öğretmenlerinin Çevre Eğitimine Yönelik Farkındalıkları
(Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2016)Sınıf öğretmenlerinin alan bilgisi, öğretim stratejileri ve çevre eğitimi öz-yeterlik toplam puanlarında cinsiyet, çalışılan kurum, öğrenim durumu ve çalışılan yerleşim birimi açısından anlamlı bir farklılık olmadığı tespit ... -
Sınıf öğretmenlerinin fen ve teknoloji dersi öz-yeterlilik inançlarının denetim odağına göre farklılığının incelenmesi üzerine bir araştırma
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2011)Bu araştırmanın amacı, sınıf öğretmenlerinin fen ve teknoloji dersi öz-yeterlilik inançlarının cinsiyete, mezun olduğu okul ya da fakülteye, branşa, öğretmenlik mesleğindeki kıdem yılına ve denetim odağına göre farklılığını ... -
Sınıf Öğretmenlerinin İnsan Hakları, Vatandaşlık Ve Demokrasi Dersine Yönelik Görüşleri: Afyonkarahisar İli Örneği
(Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018)Bu araştırmanın amacı, sınıf öğretmenlerinin İnsan Hakları, Vatandaşlık ve Demokrasi dersine ilişkin görüşlerini belirlemektir. Bu amaç çerçevesinde İnsan Hakları, Vatandaşlık ve Demokrasi dersinin ilkokulda yer alması ile ... -
Sınıf öğretmenlerinin kaynaştırma eğitimine ilişkin yeterlilikleri ile yaşadıkları sorunlar arasındaki ilişkinin değerlendirilmesi (Afyonkarahisar örneklemi)
(Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Bu araştırma; sınıf öğretmenlerinin kaynaştırma eğitimine ilişkin yeterlilikleri ve kaynaştırma uygulamalarında yaşadıkları sorunları belirlemek, kaynaştırma eğitimine ilişkin yeterlilikleri ile kaynaştırma uygulamalarında ... -
Sınıf öğretmenlerinin kültürel sermaye yeterlikleri ile çokkültürlü eğitime yönelik tutumlarının incelenmesi: siirt ili örneklemi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Bu çalışmanın amacı sınıf öğretmenlerinin kültürel sermaye yeterlikleri ile çokkültürlü eğitime yönelik tutumlarını incelemektir. Betimsel ve ilişkisel tarama modeline göre tasarlanan araştırmanın örneklemini, Siirt il ... -
Sınıf öğretmenlerinin matematik öğretimi öz yeterlik inançları ve covıd-19 pandemi dönemi uzaktan eğitim matematik öğretimine ilişkin görüşleri (afyonkarahisar örneklemi)
(Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2022)Araştırmada, sınıf öğretmenlerinin matematik öğretimi öz yeterlik inanç düzeylerinin belirlenmesi ve COVID-19 pandemi dönemi uzaktan eğitimin matematik öğretimine etkisinin ortaya çıkarılması amaçlanmıştır. Bu amaç ... -
Sınıf Öğretmenlerinin Mesleki Örgütlenme Tutumları Uşak Örneği
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2006)Bu çalışmada sınıf öğretmenlerinin mesleki örgütlenme tutumları incelenmiştir. Mesleki örgütlenme tutumları; cinsiyet, kıdem, görev özellikleri ve eğitim durumları gibi faktörlerde hesaba katılarak incelenmiştir. Mesleki ... -
Sınıf öğretmenlerinin sığınmacı çocukların akademik becerileri ile ilgili beklenti ve deneyimleri (İstanbul örneği) üzerine bir inceleme
(Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020)Eğitim sığınmacı çocukların temel hakkı olmakla birlikte bu çocukların bulundukları ülkeye uyum sağlamasında, aidiyet duygularının gelişmesinde, kültürler arası iletişimin sağlanmasında, sosyalleşebilmelerinde ve olumsuz ... -
Sınıf Öğretmenlerinin Sınıf Yönetimi Konusunda Okullardaki Rehberlik Servisinden Beklentileri: Afyonkarahisar Örneği
(Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015-12)Bu araştırmanın amacı, sınıf öğretmenlerinin sınıf yönetimi ile ilgili konularda okulun rehberlik servisinden beklentilerini belirlemektir. Bu çalışmanın örneklemini 2014-2015 eğitim öğretim yılında Afyonkarahisar İl Milli ... -
Sınıf Öğretmenlerinin Sınıf Yönetimi Uygulamalarına İlişkin Görüşleri
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2006)Araştırmacı, yapılan bu araştırmada İlköğretim okullarındaki sınıf öğretmenlerinin; sınıf yönetimi açısından gerekli olan düzenlemeleri ve davranışları yerine getirip getirmediklerini ve istenmeyen öğrenci davranışları ile ... -
Sınıf Öğretmenlerinin ve Branş Öğretmenlerinin Kaynaştırma Eğitimine İlişkin Yeterliliklerinin Değerlendirilmesi (Uşak İli Örneği)
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2007)Araştırmanın amacı; sınıf öğretmenleri ve branş öğretmenlerinin kaynaştırma eğitimine ilişkin yeterliliklerinin tespit edilmesi ve karşılaştırılmasıdır. Betimleme modelinin kullanıldığı bu çalışmanın evrenini Uşak İli ... -
Sınıf Öğretmenlerinin ve Öğrencilerinin Yapılandırılmış Grid Tekniğine İlişkin Görüşleri
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2012)İlköğretim 4. ve 5. sınıf Fen ve Teknoloji öğretim programında öğretmenler tarafından kullanılması önerilen alternatif ölçme-değerlendirme tekniklerinden biri olan yapılandırılmış gridlerin kullanımına, kullanımı sırasında ... -
Sınıf Öğretmenlerinin ve Sınıf Öğretmeni Adaylarının Van Hiele Geometrik Düşünme Düzeyleri
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2008)Bu çalışmanın amacı, sınıf öğretmenlerinin ve sınıf öğretmeni adaylarının Van Hiele geometrik düşünme düzeylerini incelemektir. Bu araştırmaya toplamda 186 kişi katılmış olup bunlardan 104’ ü sınıf öğretmeni ve 82’si de ... -
Sınıf Öğretmenlerinin Yapılandırmacılığa Yönelik Tutumları ve Yapılandırmacılığı Uygulamaya İlişkin Öz-Yeterlik İnançları (Afyonkarahisar İli Örneği)
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013)Bu araştırmanın amacı, sınıf öğretmenlerinin yapılandırmacı yaklaşıma yönelik tutumlarını ve bu yaklaşımı uygulamaya ilişkin öz yeterlilik inancını belirlemektir. Bu amaç doğrultusunda araştırmada karma yöntem kullanılmış ... -
Sınıf öğretmenlerinin yaşam becerileri ile eğitsel değerleri arasındaki ilişkinin incelenmesi (Afyonkarahisar ili örneklemi)
(Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020)Bu araştırmada, sınıf öğretmenlerinin yaşam becerileri ile eğitsel değerler düzeyleri ve bunlar arasındaki ilişkinin ortaya konması amaçlanmaktadır. Araştırmanın modeli, nicel araştırma yöntemlerinden tarama modelidir. ... -
Sınıf öğretmenlerinin yaşam boyu öğrenme eğilimleri ile yaşam ve 21. yüzyıl öğreten beceri düzeyleri arasındaki ilişki
(Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)21. yüzyılda meydana gelen yenilikler yaşamın farklı boyutlarını etkilemektedir. Meydana gelen değişimleri yakalayabilmek için bireylerin yaşamının her döneminde öğrenmeyi sürdürmelerini gerekmektedir. Yaşam boyu öğrenmenin ... -
Sınıfında Kaynaştırma Öğrencisi Olan ve Olmayan İlköğretim Öğretmenlerinin Tükenmişlik Düzeylerinin Karşılaştırılması
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2008)Bu araştırmanın temel amacı; sınıfında kaynaştırma öğrencisi olan ve olmayan öğretmenlerin tükenmişlik durumlarını belirlemektir. Bu amaç doğrultusunda belge taraması yapılmış, sınıflarında kaynaştırma öğrencisi olan ve ... -
Sır Bünyesinde (1200 C) Kullanımı
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2012)Pomza, volkanik olaylar sonucunda oluşmuş, fiziksel ve kimyasal etkenlere karşı dayanıklı, süngerimsi, bol gözenekli camsı volkanik bir kayaçtır. Çok poröz olan volkanik taş camı olarak da tanımlanır. Geçmişte genellikle ... -
Sırat-ı müstakim dergisine göre Rusya Müslümanları
(Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Sırat-ı Müstakim Dergisi, 1908-1912 yılları arasında yayınlandı ve toplamda 182 sayıdan oluştu. Derginin kurucuları Ebu’l-Ula Mardin ve Eşref Edip’tir. 1912 yılından sonra Sebîlürreşad ismiyle yayın hayatına devam eden ... -
Şanlıurfa İli Siverek İlçesinde Arazi Kullanımı
(Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Siverek İlçesi, Güneydoğu Anadolu Bölgesi’nin Orta Fırat Bölümü’nde Şanlıurfa İli sınırları içinde bulunur. Şanlıurfa İlinin kuzeyinde yer alan ilçe sınırları doğal ortam özellikleri bakımından sade bir yapıya sahiptir. ...